Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdynia: Jedenaście zatok przystankowych do przebudowy jeszcze w tym roku. Koszt to niemal 7,5 miliona złotych. Wyłoniono już wykonawców

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Przebudowana zostanie m.in. zatoka przystankowa przy ul. Władysława IV, na wysokości ul. Kilińskiego w stronę Wzgórza Św. Maksymiliana
Przebudowana zostanie m.in. zatoka przystankowa przy ul. Władysława IV, na wysokości ul. Kilińskiego w stronę Wzgórza Św. Maksymiliana archiwum Polska Press
Kwotę niemal 7,5 miliona złotych pochłonie jeszcze w tym roku przebudowa najbardziej zaniedbanych zatok przystankowych w Gdyni. Przy okazji ustawione zostaną przy nich tablice informacji pasażerskiej. Inwestycja usprawni funkcjonowanie gdyńskiej komunikacji miejskiej. Prace mają zakończyć się jeszcze w tym roku.

Przebudowa zatok przystankowych w Gdyni. Które będą wyremontowane?

Urzędnicy ratusza wyłonili już wykonawców, którzy zmodernizują zatoki przystankowe w:

  • Śródmieściu,
  • Chyloni,
  • na Obłużu,
  • na Leszczynkach.

Będą to trzy różne firmy, co według przedstawicieli Urzędu Miasta Gdyni przyspieszy realizację inwestycji. Prace rozpocząć mają się w najbliższych tygodniach i zakończyć jeszcze w tym roku. Do wyremontowania wytypowano zatoki na następujących przystankach:

  • Węzeł Żołnierzy Wyklętych, ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • Węzeł Żołnierzy Wyklętych, ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Zamenhofa, ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Wiejska, ul. Morska, kierunek Śródmieście,
  • Wiejska, ul. Morska, kierunek Cisowa,
  • Hutnicza, Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Morska,
  • Hutnicza, Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obłuże,
  • Hutnicza, Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Rumia,
  • Obłuże Centrum, Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Morska,
  • Cechowa, ul. Unruga, kierunek Śródmieście,
  • Kilińskiego, ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana.

Przebudowa zatok przystankowych w Gdyni. Więcej informacji, udogodnienia dla niepełnosprawnych pasażerów

Wymieniona zostanie nie tylko nawierzchnia przy przystankach. Zatoki zostaną dodatkowo przystosowane do bardziej dogodnego niż obecnie wsiadania do pojazdów gdyńskiej komunikacji miejskiej osób niewidomych i mających problemy ze wzrokiem.

Na jedenastu nowych tablicach informacji pasażerskiej wyświetlany będzie bardziej precyzyjny niż na tradycyjnych rozkładach jazdy, wywieszonych w gablotach, czas oczekiwania na autobus lub trolejbus. Uwzględniał będzie opóźnienia, jakie pojazdy zanotowały na poprzednich przystankach.

Dwunasta, dodatkowa tablica ustawiona zostanie przy przystanku ul. Kilińskiego, Władysława IV w kierunku dworca kolejowego.

– Pracownicy naszej centrali ruchu będą mieli też możliwość wyświetlania na nich komunikatów – mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. – Przy ich pomocy informujemy pasażerów m.in. o:

  • objazdach,
  • zmianach tras,
  • utrudnieniach,
  • a także, że danego dnia obowiązuje sobotni rozkład jazdy.

Przebudowa zatok przystankowych w Gdyni. Szybsze odjazdy autobusów

Wysłużone zatoki przystankowe stanowią problem zarówno dla pasażerów, jak i kierowców komunikacji miejskiej w Gdyni. Nierówna nawierzchnia powoduje, że w zagłębieniach podczas deszczów tworzą się kałuże. Kierowca autobusu bądź trolejbusu podjeżdżając na przystanek musi wówczas uważać, aby nie ochlapać wodą pasażerów.

Tego typu niedogodność może mu także uniemożliwić zatrzymanie pojazdu blisko krawężnika. To z kolei utrudnia wsiadanie niepełnosprawnym, niedowidzącym, mającym problemy z samodzielnym poruszaniem się. Czasami trwa dłużej lub jest nawet niemożliwe wyłożenie specjalnej rampy dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Dla kierowców szczególnie denerwująca jest konieczność powolnego podjeżdżania na przystanek, szczególnie w przypadku, gdy kurs jest już opóźniony. A to zdarza się w Gdyni niestety coraz częściej.

Trwa głosowanie...

Jak oceniasz funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Gdyni?

Nowe zatoki przystankowe wyposażone zostaną natomiast w samonaprowadzające, zaokrąglone krawężniki. Umożliwią one kierowcom autobusów i trolejbusów podjeżdżanie maksymalnie blisko do nich, bez obawy o uszkodzenie opon w pojazdach. Takie przypadki zdarzały się już w przeszłości, powodując opóźnienia w realizacji kursów i zdenerwowanie wśród pasażerów.

Przebudowa zatok przystankowych w Gdyni. Kto jest wykonawcą inwestycji?

Wykonawcami inwestycji, zaplanowanej przez samorządowców, będą:

  • Eurovia Polska S.A. z Kobierzyc,
  • WPRD Gravel Sp. z o.o. z Gdańska,
  • MTM S.A. z Gdyni.

To kolejne tego typu udogodnienia dla pasażerów i kierowców. W ubiegłym roku zmodernizowano w Gdyni 19 zatok autobusowych. W 29 miejscach pojawiły się też elektroniczne tablice przystankowe.

Masz informacje? Redakcja Dziennika Bałtyckiego czeka na #SYGNAŁ

od 7 lat
Wideo

echodnia Policyjne testy - jak przebiegają

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki