Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

30 nowych solarisów na ulicach Gdyni. Komunikacja miejska w Gdyni wzbogaci się o nowoczesne trolejbusy [zdjęcia, wideo]

oprac. BB
Wizualizacja przegubowego trolejbusu Solaris Trollino 18, który pojawi się też na gdyńskich ulicach, wizualizacja: Solaris
Wizualizacja przegubowego trolejbusu Solaris Trollino 18, który pojawi się też na gdyńskich ulicach, wizualizacja: Solaris Solaris
Komunikacja miejska w Gdyni wzbogaci się o 30 nowoczesnych trolejbusów marki Solaris. Do wiosny 2019 po ulicach Gdyni będzie jeździć kilkanaście przegubowych pojazdów Trollino 18 oraz kilkanaście Trollino 12. Oprócz tego dzięki nowym bateriom litowo-jonowym uda się też zmodernizować 21 trolejbusów używanego taboru. Wszystko będzie kosztować ponad 95 milionów złotych.

Wśród nowych trolejbusów do Gdyni trafi 16 przegubowych Trollino 18, które zadebiutują we flocie PKT, a wcześniej były już między innymi testowane właśnie na gdyńskich ulicach. Na swoim pokładzie zmieszczą prawie dwukrotnie więcej osób niż standardowe pojazdy przy podobnym koszcie eksploatacji. O bezpieczeństwo pasażerów zadbają wewnętrzne kamery, a o ich komfort – duże wyświetlacze oraz klimatyzacja. Tak samo w przypadku 14 nowych trolejbusów Trollino 12.

- Podobne trolejbusy produkujemy dla trzynastu różnych krajów, między innymi mamy trolejbusy we Włoszech: w Mediolanie, Rzymie, Bolonii czy Parmie, jak również w Niemczech, Hiszpanii czy na Łotwie – mówi Zbigniew Palenica, wiceprezes firmy Solaris Bus & Coach.

Nowe baterie razem z dostosowaniem aparatury energoelektronicznej dadzą możliwość przejechania nawet do 20 kilometrów poza siecią trakcyjną, co znacznie ułatwi obsługę niektórych rejonów miasta. Litowo-jonowe akumulatory znajdą się też na wyposażeniu wszystkich nowych pojazdów, o pojemności dostosowanej do modelu, co pozwoli na nawet kilkadziesiąt kilometrów bezemisyjnej jazdy poza siecią.

Czytaj też: Gdynia chce kupić 6 autobusów „na baterie”. Cena jednego pojazdu to ok. 2,3 mln zł

Jedna z głównych i ważnych dla społeczeństwa zalet nowoczesnych pojazdów to ekologia.

- Jeżeli chcemy zachęcać gdynian do tego, żeby chętniej korzystali z komunikacji miejskiej, musimy zapewniać nowoczesny tabor i jednocześnie pamiętać, że komunikacja to także ważny czynnik wpływający na jakość środowiska, a trolejbusy to najbardziej ekologiczny środek transportu – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Zamówienie opiewa na ponad 95 milionów złotych. Po podpisaniu umowy z wyłonioną w drodze przetargu polską firmą Solaris, dostawa nowych trolejbusów do Gdyni rozpocznie się już we wrześniu 2018 roku i zakończy na wiosnę 2019 roku. Wtedy też powinna zakończyć się modernizacja już używanych trolejbusów, której początek jest z kolei planowany na maj 2018 roku.

- To bardzo duży krok. To umacnianie się polityki niskoemisyjnej w Gdyni i możliwość wyjazdu poza sieć, co daje Zarządowi Komunikacji Miejskiej zupełnie nowe możliwości. Można będzie wykorzystywać trolejbusy do obsługi różnych dzielnic, jak Fikakowo czy Skwer Kościuszki, z możliwością odjazdu od sieci – wylicza Tomasz Labuda, zastępca prezesa PKT w Gdyni.

Źródło: gdynia.pl

POLECAMY POMORSKIE MOTOFAKTY.PL:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki