reklama

Co dalej z Mevo? Obszar Metropolitalny przystępuje do rozmów z potencjalnymi nowymi operatorami systemu pomorskiego roweru publicznego

Maciej Pietrzak
Maciej Pietrzak
Przemyslaw Swiderski
Ogłoszenie dialogu technicznego przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, to pierwszy formalny krok do wznowienia zawieszonego na przełomie października i listopada funkcjonowania systemu pomorskiego roweru publicznego. Rozmowy z potencjalnymi operatorami nowej odsłony Mevo mają potrwać przynajmniej sześć tygodni.

Ponad 1200 rowerów z pierwszego etapu Mevo, które są własnością OMG-G-S zniknęło już z ulic 14 gmin biorących udział w projekcie. Zostały zmagazynowane i teraz podobnie jak pozostałe elementy systemu - stacje, aplikacja oraz działania operacyjne takie jak naprawy i relokacja rowerów, przechodzą audyt. Jego wyniki mają być znane w przyszłym tygodniu. .

Czytaj także

Tymczasem we wtorek 12 listopada Obszar poinformował o wszczęciu dialogu technicznego, który ma być przyczynkiem dla reaktywacji pomorskiego systemu rowerowego. Bazę jego floty ma stanowić właśnie te ponad 1200 rowerów będące własnością Obszaru.

Dialog potrwa minimum 6 tygodni, a zebrane dane posłużą do opracowania dokumentacji postępowania, które będzie miało na celu wyłonienie operatora roweru miejskiego

- Dialog techniczny nie jest osobnym trybem postępowania, w wyniku którego zostanie dokonany wybór wykonawcy. Pozwoli natomiast na opracowanie dokumentacji przetargowej, która uwzględni obecnie dostępne na rynku rozwiązania i w największym zakresie będzie odpowiadać potrzebom mieszkańców metropolii. Przedmiotem dialogu będzie doradztwo dotyczące przede wszystkim zagadnień technicznych, prawnych, organizacyjnych, ekonomicznych i logistycznych związanych z funkcjonowaniem roweru metropolitalnego Mevo, a także zebranie informacji na temat najnowszych i najkorzystniejszych rozwiązań technologicznych. Dialog potrwa minimum 6 tygodni, a zebrane dane posłużą do opracowania dokumentacji postępowania, które będzie miało na celu wyłonienie operatora roweru miejskiego - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy OMG-G-S.

Procedura dialogu technicznego była już przeprowadzona przed pierwszym przetargiem na operatora Mevo. Wówczas wzięło w nim udział 10 firm, a oferty w przetargu ostatecznie złożyły trzy. Miejscy aktywiści liczą, że tym razem dialog prowadzony będzie nie tylko z potencjalnymi operatorami.

Czytaj także

- Potwierdza się, że system będzie budowany praktycznie od nowa. Liczymy, że ogłoszony dialog techniczny rozwinie się dalej na ekspertów i organy władzy publicznej. Podstawowym problemem, jaki stoi przed nami w kontekście reaktywacji systemu jest teraz to, jak zapewnić sprawny dojazd na górny taras Gdańska. Nie ma drugiego dużego miasta w Polsce z tak trudnymi dla komunikacji publicznej różnicami wysokości ukształtowania terenu. Elektryczne rowery pokazały, że póki co nie są rozwiązaniem tego problemu - komentuje Tomasz Larczyński ze Stowarzyszenia Lepszy Gdańsk.

Podstawowym problemem, jaki stoi przed nami w kontekście reaktywacji systemu jest teraz to, jak zapewnić sprawny dojazd na górny taras Gdańska

W podobnym tonie wypowiada się Roger Jackowski z Rowerowej Metropolii.

- Ogłoszenie dialogu technicznego odbieram jako ucieczkę przed dyskusją o podstawach, o tym jaka powinna być gwarantowana mieszkańcom usługa minimum Mevo 2.0. OMG-G-S zamiast autorefleksji i przeprojektowania podstaw idzie w stronę zadawania pytań na zewnątrz - m.in. o innowacyjne rozwiązania systemu IT. Trzeba mieć też świadomość, że dialog techniczny to niezobowiązująca licytacja obietnic od firm, a nie tego teraz najbardziej potrzebujemy - mówi.

MEVO w pytaniach i odpowiedziach. Jak funkcjonuje system row...

W NASZYM CYKLU O MEVO UKAZAŁY SIĘ ROZMOWY:

I etap systemu roweru metropolitalnego Mevo wystartował! W 1...

Jak to się zaczęło [wideo]:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

d
ddd

Układ gdański działa w najlepsze a te lemingi dalej na nich głosują.

Firma z budżetem 5000zł wygrywa przetarg na 10000000zł.

A Dulcynea jako szef nie wie że to jest rower ze wspomaganiem elektrycznym a nie rower elektryczny.I tacy rządzą w Gdańsku. Kobieto ty już lepiej się nie odzywaj.

N
Nbm

A zwycięzcą nowego rozdania będzie...nextbike, czyli spolka matka. Co za przypadek. Tylko szkoda tych paru milionów...

G
Gość

To system elektroniczny jest już przejęty od operatora czy nie?Rowery przechowywane pod chmurą niedługo pójdą na złom.

G
Gość

to w końcu system elektroniczny pozwalający na działanie systemu jest już przejęty przez OM czy nie?nie mydlić oczu mieszkańcom! rowery przechowywane pod chmurką będą się nadawały tylko na złom!

Dodaj ogłoszenie