reklama

Sprawdziliśmy ile pieniędzy Nextbike powinien zwrócić użytkownikom Mevo. Przypominamy też, jak należy ubiegać się o te środki

Maciej Pietrzak
Maciej Pietrzak
Jak udało nam się ustalić, zwrot swoich pieniędzy powinno zyskać ok. 100 tysięcy użytkowników rowerowego systemu, który zaliczył spektakularną klapę na przełomie października i listopada.

Po szeroko opisywanym przez nas zakończeniu działalności Mevo użytkownicy systemu wciąż zastanawiają się czy i jak uda im się odzyskać zainwestowane pieniądze.

Jak zapewniały władze Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, Nextbike zobowiązał się do zwrotu omawianych środków. Postanowiliśmy dowiedzieć się, jak ten proces przebiega. Jak się niestety okazuje w sprawie jest wiele niewiadomych.

Nextbike’owi zadaliśmy w ostatnich dniach konkretne pytania o kwotę zaległości wobec użytkowników Mevo i o to, ilu ich jest. Niestety, otrzymaliśmy tylko bardzo zdawkową odpowiedź:
- Opracowujemy wypowiedzenia umów, które nadesłali użytkownicy - napisało biuro prasowe Nextbike.

Szacunkową kwotę zaległości podał nam za to Obszar Metropolitalny.

Ma być to ok. 470 000 zł. Pod koniec działalności Mevo miało zarejestrowanych ok. 170 tys. użytkowników, ale jak się nam nieoficjalnie udało ustalić zaległości miałyby dotyczyć 80-100 tys. osób. Dzieląc wspomniane 470 tys. przez liczbę użytkowników „na głowę” wychodzi zatem symboliczna kwota. Nextbike konsekwentnie nie udzielił informacji, ilu spośród użytkowników, którym powinien zwrócić pieniądze, to osoby, które wykupiły abonament roczny lub tzw. roczny plus, których ceny wynosiło odpowiednio 100 i 150 zł.

Przypominamy, że aby odzyskać wpłacone pieniądze należy przesłać oświadczenie o rozwiązaniu umowy i zwrocie kosztów z konta klienta Mevo. Należy wysłać je drogą elektroniczną na adres e-mail bok@rowermevo.pl, drogą elektroniczną przez formularz kontaktowy na stronie internetowej www.rowermevo.pl, listem poleconym na adres pocztowy: ul. Przasnyska 6b, 01-756 Warszawa lub też złożyć osobiście w siedzibie Operatora - NB TRICITY Spółka z o.o., ul. Przasnyska 6b, 01-756 Warszawa. Wzór oświadczenia znajdą Państwo w załączeniu.

Sprawdziliśmy ile pieniędzy Nextbike powinien zwrócić użytkownikom Mevo. Przypominamy też, jak należy ubiegać się o te środki

We wtorek, 12 listopada, zarząd Obszaru Metropolitalnego ma poinformować o swoich kolejnych działaniach w sprawie reaktywacji systemu rowerowego,który zastąpiłby Mevo.

Na których gdańskich ulicach najczęściej dochodzi do wypadków:

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Dostac za nic unijne i municypialne pieniadze, pozwolenia i wszelkie techniczne rozwiazania podane na tacy- poczem splajtowac. Bo ja taki biedny Bagsik jestem, taki Plichta.

M
Mevo wróć do nas

Co z ludźmi, którzy poświęcili swój czas aby "zarobić na abonament" rozumiem, że jak uzbierali po 150 czy 200 zł nic im się nie należy? Oni się wywiązali z zadania, operator nie musi...

Lubię rowery, lubię ludzi którzy z nich korzystają

G
Gość

Niech się zaproszą na kotlet mielony za moje pieniądze, których i tak nie odzyskam i niech omijają nasze miasto szerokim łukiem. Na własnych rowerach.

G
Gość

Zaległości operatora ,,MEVO''wobec użytkowników trzeba oczywiście naprawić ale to bardzo małe kwoty,natomiast olbrzymi majątek publiczny jaki zainwestował obszar metropolitalny w rowery,stacje,system elektroniczny nie jest dostatecznie zabezpieczony.Dziwię się ,że nie ma jeszcze na ten temat żadnej konkretnej informacji ze strony pani Dulkiewicz.

Dodaj ogłoszenie