Pytania o przekop: czy kanał żeglugowy się zwróci i co nasz kraj chce zyskać na tej inwestycji?

Tomasz Kubik
Tomasz Kubik
Tomasz Chudzyński
Tomasz Chudzyński

Wideo

Zobacz galerię (14 zdjęć)
"Pytania o przekop" to seria programów o budowie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Rząd realizuje inwestycję, ale nie milkną głosy pełne obaw i krytyki dotyczące nie tylko okresu samej budowy, ale także sensu samego przedsięwzięcia. Naszym rozmówcom zadaliśmy kilka ważnych pytań o przekop - każdy odcinek serii dotyczy innego zagadnienia. W siódmym odcinku pytamy o to, czy przekop się w ogóle zwróci i co nasz kraj chce zyskać na tej inwestycji. KLIKNIJCIE WYŻEJ I ZOBACZCIE FILM.

Czy przekop będzie siłą napędową gospodarki? Czy się zwróci? Kto zyska, kto straci? Z odpowiedziami na te pytania musimy poczekać na pierwsze efekty funkcjonowania kanału. Naszych rozmówców spytaliśmy o ich prognozy, obawy i oceny dotyczące inwestycji.

  • Rozmach przedsięwzięcia może imponować, tak jak optymistyczne zapowiedzi strony rządowej. Przeciwnicy kanału przez mierzeję odpowiadają, iż nawet z dokumentów rządowych wynika, że budowa jest bezpodstawna.
  • Bez dwóch zdań kanał żeglugowy przez mierzeję ma wielu zwolenników. Zyskać na przekopie ma na pewno port w Elblągu i cały obszar wokół tego miasta. Konkretne efekty mamy poznać dopiero po zakończeniu budowy.
  • To iluzja - mówią jednak o zyskach z przekopu przeciwnicy tego projektu. Najbardziej krytyczni są ekolodzy i mówią wprost o wstrzymaniu inwestycji. Marszałek pomorski mówi o zbyt mocno rozbudzonych aspiracjach i nadziejach.

PYTANIA O PRZEKOP. WSZYSTKIE ODCINKI PROGRAMU:

Pytania o przekop: Czy branża turystyczna zyska? Czwarty odc...

WSZYSTKO O PRZEKOPIE MIERZEI WIŚLANEJ

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kto

Ile to kosztowac będzie 2.5 mld zł? Ile kutfow przpelynie 3 dziennie żeby łowić przesiąknięte metalami ryby? Ile osób trzeba będzie zatrudnić 4? Wyjdzie na 0 czy społeczeństwo będzie musiało dokładać?

A teraz jakby te 2.5 mld zł na zaporę na Wiśle przeznaczyć to mamy ok 200 mln zł wyprodukowane czysto w prądzie, różnica jest zasadnicza. Rząd musi, musi brać to co firmy biorą priorytetowo przy inwestycjach gospodarczych czyli rentowność. Jeśli politycy zrozumieją to, i nie będą na tzw widzi mi się, to będzie o wiele lepiej.

Dodaj ogłoszenie