reklama

Port Gdańsk. Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej i Mew zostały odnowione. Mogą już cumować statki [zdjęcia]

MTZaktualizowano 
W Porcie Gdańsk uroczyście do użytku oddano dwa nabrzeża w ramach trwającego w porcie projektu rewitalizacji nabrzeży i toru wodnego. Przy Nabrzeżach Mew i Obrońców Poczty Polskiej mogą cumować statki.

I etap rozbudowy Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej został zakończony. Polegał na przebudowie połowy długości Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej. Zwiększono również głębokość do 11,2 metrów. Przebudowie poddano również Nabrzeże Mew, którego wcześniejszy stan uniemożliwiał cumowanie jednostkom. Obecnie po zakończeniu prac i zmianach konstrukcyjnych nabrzeże zyskało charakter postojowy. Mogą tu zacumować małe jednostki o zanurzeniu do 5,3 metrów.

- Realizacja Etapu I obejmowała wykonanie robót budowlanych na całkowitej długości 286 metrów, w tym wykonanie 174 metrów Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej oraz 112 metrów Nabrzeża Mew. Wykonanie prac w terminie to rezultat dobrej współpracy Generalnego Wykonawcy, Inżyniera Kontraktu oraz Zamawiającego. Umożliwia również korzystanie z nabrzeża przez operatora bez zakłóceń oraz przeniesienie prac na Etap II - mówi Marcin Osowski, wiceprezes zarządu ZMPG ds. Infrastruktury.

Wartość inwestycji zrealizowanej w etapie I to ponad 26 mln zł.

Zobacz nasz serwis o gospodarce morskiej>>>

Pozostała część Nabrzeża Obrońców Poczty Polskiej pozostaje w remoncie, którego rezultatem będzie zwiększenie jego długości z 345 metrów do 391 metrów. Etap II będzie kosztował 16 mln zł. Ostateczne zakończenie prac na tym odcinku przewidziane jest na koniec przyszłego roku.

Czytaj także

Generalnym wykonawcą robót budowlanych jest spółka Doraco, z którą Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę w 2017 roku.

- Realizacja Nabrzeży OPP i Mew była jednym z bardziej wymagających przedsięwzięć hydrotechnicznych wykonanych przez Doraco - powiedział Radosław Preiss, członek zarządu Doraco. - Usytuowanie przy Nabrzeżu Mew zabytkowego Mewiego Szańca, wymagało zastosowania przez nas dodatkowych badań i stałego monitoringu geodezyjnego, a także specjalnej technologii palowania, aby zapobiec destabilizacji gruntów i tym samym zniszczenia obiektu.

Modernizacja została zrealizowana jako jedno z zadań w ramach projektu "Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku", który zakłada inwestycje na łączną kwotę ponad 110 mln euro.

TOP 100 POMORSKICH FIRM - RAPORT:

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Rząd robi poduszkę na ewentualne spowolnienie gospodarcze

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie