Kontenerowy gigant wpłynął do terminalu DCT Gdańsk. Kontenerowiec MSC Gulsun jest widoczny z plaż Zatoki Gdańskiej

Jacek Klein
Największy na świecie kontenerowiec MSC Gulsun o pojemności 23,756 kontenerów 20 stopowych w swoim dziewiczym rejsie wpłynął do terminalu DCT Gdańsk.
Największy na świecie kontenerowiec MSC Gulsun o pojemności 23,756 kontenerów 20 stopowych w swoim dziewiczym rejsie wpłynął do terminalu DCT Gdańsk. Karol Makurat
Największy na świecie kontenerowiec MSC Gulsun o pojemności 23,756 kontenerów 20 stopowych w swoim dziewiczym rejsie wpłynął do terminalu DCT Gdańsk. Około godziny 17.00 zacumował przy nabrzeżu T2.

MSC Gülsün kilka dni temu przybył do Europy po zakończeniu swojej przełomowej dziewiczej podróży z północnych Chin. Statek jest pierwszym z nowej klasy 23 000+ TEU statków, które wejdą w latach 2019-2020 do globalnej floty MSC.

Zbudowany w stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) Geoje w Korei Południowej MSC Gülsün ustanawia nowy standard w transporcie kontenerowym, w szczególności pod względem ekologiczności.

Największy na świecie kontenerowiec MSC Gulsun o pojemności 23,756 kontenerów 20 stopowych w swoim dziewiczym rejsie wpłynął do terminalu DCT Gdańsk.

Kontenerowy gigant wpłynął do terminalu DCT Gdańsk. Kontener...

Na długości około 400 metrów i szerokości ponad 61 metrów dysponuje rekordową pojemnością dla kontenerowca: . Statek jest wyposażony w ponad 2000 kontenerów chłodniczych, co przyspiesza handel żywnością, napojami, środkami farmaceutycznymi i innymi chłodzonymi i mrożonymi artykułami między Azją a Europą.

MSC Gülsün wyróżnia się niezwykłym podejściem do efektywności energetycznej, a kształt dziobu ma na celu zwiększenie efektywności energetycznej poprzez zmniejszenie oporu kadłuba. Ponadto zastosowana technologia minimalizuje opór wiatru, co skutkuje niższym zużyciem paliwa.

Zobacz nasz serwis o

Aby spełnić zapisy rozporządzenia dotyczącego paliwa morskiego w 2020 r., statek jest również wyposażony w hybrydowy system oczyszczania spalin z zatwierdzonym przez IMO ONZ i ma możliwość przejścia na paliwo o niskiej zawartości siarki lub przystosowania do skroplonego gazu ziemnego w przyszłości.

DCT Gdańsk znajduje się na szlaku największych serwisów kontenerowych z Chin do Europy, dlatego może gościć kolejnych rekordzistów pod względem wielkości. Ponad 2 lata temu do gdańskiego terminalu zwinął OOCL Hong Kong także mający 400 metrów długości i prawie 60 m szerokości. Do Gdańska przypłynął w swoim dziewiczym rejsie z portów południowej Azji inaugurując regularne połączenia statków OOCL w serwisie LL1 aliansu Ocean skupiającego oprósz OOCL armatrów:APL, CMA-CGM, Cosco i Evergreen. Poprzedni rekordzista może pomieścić o ponad 2 tys. kontenerów mniej niż MSC Gülsün.

Z kolei 1 grudnia 2015 r. do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk zawinął Madrid Maersk. Statek o pojemności 20 568 TEU.

W 2011 roku Emma Maersk, pierwszy z serii ośmiu największych w tamtych latach kontenerowców na świecie, wpłynęła do terminalu DCT Gdańsk. Emma była wówczas chyba najbardziej znanym statkiem tego typu na świecie, flagową jednostką operatora Maersk Line.

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Mi przed oknem plywaij takie i paniki ni robię i kilka dziennie ich widzę
U
Uni
Widzicie pisowskie idioci, emeryci z Australii wybudowali terminal kontenerów w Gdańsku i zarobili ogromne pieniądze na tym. A wy tylko ojciec Rydzyk, urojone zamachy, wszędzie wrogowie waszej Wolski, Antek wielki patriota i tak gupiejecie cały czas, zamiast robić coś pozytywnego.
G
Gość
2019-08-23T22:16:04 02:00, mar:

Statek jest wyposażony w ponad 2000 kontenerów chłodniczych

co najwyżej może tyle zabrać na pokład i zapewnić im zasilanie aby podczas podróży utrzymywały nastawiona temperaturę

Chyba nie masz racji. Ten jest "wyposażony". W kazdym porcie

otwierają 1000 kontenerow, wyciagaja zamrozone chińskie kurczaki i pakuja swoje, smaczniejsze.

m
mar
Statek jest wyposażony w ponad 2000 kontenerów chłodniczych

co najwyżej może tyle zabrać na pokład i zapewnić im zasilanie aby podczas podróży utrzymywały nastawiona temperaturę
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie