MSC Gülsün kilka dni temu przybył do Europy po zakończeniu swojej przełomowej dziewiczej podróży z północnych Chin. Statek jest pierwszym z nowej klasy 23 000+ TEU statków, które wejdą w latach 2019-2020 do globalnej floty MSC.
Zbudowany w stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) Geoje w Korei Południowej MSC Gülsün ustanawia nowy standard w transporcie kontenerowym, w szczególności pod względem ekologiczności.
Kontenerowy gigant wpłynął do terminalu DCT Gdańsk. Kontener...
Na długości około 400 metrów i szerokości ponad 61 metrów dysponuje rekordową pojemnością dla kontenerowca: . Statek jest wyposażony w ponad 2000 kontenerów chłodniczych, co przyspiesza handel żywnością, napojami, środkami farmaceutycznymi i innymi chłodzonymi i mrożonymi artykułami między Azją a Europą.
MSC Gülsün wyróżnia się niezwykłym podejściem do efektywności energetycznej, a kształt dziobu ma na celu zwiększenie efektywności energetycznej poprzez zmniejszenie oporu kadłuba. Ponadto zastosowana technologia minimalizuje opór wiatru, co skutkuje niższym zużyciem paliwa.
Zobacz nasz serwis o
Aby spełnić zapisy rozporządzenia dotyczącego paliwa morskiego w 2020 r., statek jest również wyposażony w hybrydowy system oczyszczania spalin z zatwierdzonym przez IMO ONZ i ma możliwość przejścia na paliwo o niskiej zawartości siarki lub przystosowania do skroplonego gazu ziemnego w przyszłości.
DCT Gdańsk znajduje się na szlaku największych serwisów kontenerowych z Chin do Europy, dlatego może gościć kolejnych rekordzistów pod względem wielkości. Ponad 2 lata temu do gdańskiego terminalu zwinął OOCL Hong Kong także mający 400 metrów długości i prawie 60 m szerokości. Do Gdańska przypłynął w swoim dziewiczym rejsie z portów południowej Azji inaugurując regularne połączenia statków OOCL w serwisie LL1 aliansu Ocean skupiającego oprósz OOCL armatrów:APL, CMA-CGM, Cosco i Evergreen. Poprzedni rekordzista może pomieścić o ponad 2 tys. kontenerów mniej niż MSC Gülsün.
Z kolei 1 grudnia 2015 r. do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk zawinął Madrid Maersk. Statek o pojemności 20 568 TEU.
W 2011 roku Emma Maersk, pierwszy z serii ośmiu największych w tamtych latach kontenerowców na świecie, wpłynęła do terminalu DCT Gdańsk. Emma była wówczas chyba najbardziej znanym statkiem tego typu na świecie, flagową jednostką operatora Maersk Line.
POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:
Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?