MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy serwis połączy port w Gdańsku z brytyjskimi portami Teesport i Tilbury

Mateusz Tkarski
Port Gdańsk
Port Gdańsk zyskał bezpośrednie połączenie z portami w Wiekiej Brytanii, czwartym partnerem gospodarczym Polski pod względem eksportu.

Nowy serwis połączy terminal BAltic Hub w Porcie Północnym z portami Teesport i Tilbury. Inauguracja serwisu miała miejsce w weekend poprzez zawinięcie jednostki Containerships Aurora.

Serwis klasy Intra Europe otworzyła Diamond Line, linia żeglugowa należąca do Cosco Shipping Europe, jednego z kluczowych armatorów kontenerowych. Czas rejsu z Gdańska do Teesport wyniesie 2 dni, a do portu w Tilbury - 4 dni.

Statek Containerships Aurora na 170 metrów długości. Zbudowany został w 2019 roku. Na pokład i w ładowniach może pomieścić 1700 kontenerów.

Spółka Diamond Line GmbH została założona w 2019 roku jako krajowy przewoźnik dowozowy i żeglugi bliskiego zasięgu na terenie Europy i Morza Śródziemnego. Spółka z siedzibą w Hamburgu jest córką Cosco Shipping Lines (Europe) GmbH. Przez kilka zbudowała solidną sieć na około europejskich morzach. W 2023 roku Diamond Line została akredytowana przez niemieckie służby celne jako firma posiadająca certyfikat AEO. O obecnie jest jednym z ważniejszych graczy na rynku usług dowozowych, oferującym szybki tranzyt.

Port Gdańsk jako hub transportowy w basenie Morza Bałtyckiego, posiada gęstą siatkę regularnych połączeń żeglugowych. Są to linie dowozowe (feederowe) łączące porty bałtyckie i porty Morza Północnego, oraz linie oceaniczne do Ameryki Północnej, Południowej, Środkowej oraz Azji. Dominującą rolę odgrywają połączenia azjatyckie i związane z nimi serwisy kontenerowe do portów chińskich.

Gdański port stałymi, regularnymi serwisami połączony jest z prawie 50 portami. Głównie są to miasta europejskie i azjatyckie. Ale są także porty w Ameryce Północnej i Południowej.

W europejskiej siatce są praktycznie wszystkie liczące się porty we wschodniej i północnej części Morza Bałtyckiego. Gdańsk połączony jest także w portami Morza Północnego oraz Wielkiej Brytanii. Oprócz wspomnianych brytyjskich portów Teesport i Tilbury są tao równiez porty w Newcastle, Tyne, Hull, Felixtowe i Portsmouth. Obsługują je armatorzy Seaway Logistics, CMA CGM oraz K-Line. Na trasach tych statki przewożą głównie drobnicę skonteneryzowaną oraz tradycyjną.
Poza tym Maersk obsługuje regularny serwis do portu w hiszpańskim Algeciras, a statki Ocean Alliance każdego tygodnia płyną do Greckiego Pireusu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki