Firma Loconi Imtermodal wchodzi na rynek ciężkich ładunków

MT
mat. prasowe
Gdyńska firma Loconi Intermodal zakupiła 18 nowoczesnych naczep CIMC Vehicles do przewozu 40-stopowych kontenerów. Nowy sprzęt wykorzystywany będzie do transportu między innymi drewna z Polski, Czech i Słowacji.

Flota własna Loconi Intermodal liczy obecnie 119 naczep, z tego 18 stanowią nowo zakupione 3-osiowe naczepy do przewozu ładunków ciężkich w kontenerach 40-stopowych. Łącznie ze sprzętem podwykonawców podwykonawców, operator dysponuje już 43 naczepami do obsługi 40-stopowych kontenerów o dopuszczalnej masie do 44 ton. Loconi realizuje dostawy intermodalne różnych ładunków, m.in. ciężkich tj. stal, drewno czy złom. W przypadku transportu kontenerów z drewnem musi spełnić wysokie wymagania pod względem zapewnienia im stabilności oraz wytrzymałości. Drewno jest załadowywane do 40-stopowych kontenerów często w miejscach trudno dostępnych tj. podmokłe tereny leśne, co wymaga zastosowania 6-osiowych zestawów - 3-osiowy ciągnik z 3-osiową naczepą.

TOP 100 POMORSKICH FIRM - RAPORT:

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

- Należy pamiętać, że na w pełni funkcjonującym terminalu lądowym, w przypadku realizacji więcej niż 20 połączeń kolejowych tygodniowo, co ma miejsce na naszych terminalach, dzienna liczba transportów samochodowych realizowana z/do terminalu na ostatniej mili sięga nawet 150. Z tego powodu duże znaczenie ma dostępność przewoźników na ostatniej mili oraz czasu trwania operacji załadunkowo-rozładunkowych na magazynach klienta. W dobie presji na cenę i jednocześnie trudnej sytuacji na rynku transportu drogowego, ani nas, ani naszych klientów nie stać na długie operacje magazynowe. Inwestycja w naczepy kontenerowe to jeden ze sposobów na zwiększenie naszej elastyczności oraz zdolności przewozowej dla ładunków ciężkich - wyjaśnia Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal SA.

Firma z siedzibą w Gdyni powstała w 2011 r. Zapewnia stałe połączenia intermodalne między trójmiejskimi portami morskimi a terminalami w: Radomsku, Gądkach k/Poznania, Warszawie, Kątach Wrocławskich i Dąbrowie Górniczej. Miesięcznie operator organizuje ponad 250 połączeń kolejowych z i do portów morskich.

Wzrasta sprzedaż "małpek" ale kosztem dużych formatów

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie