Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Umowa na zaprojektowanie drogi do terminali Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia

MT
Firma Highway sp. z o.o. z Gdańska opracuje dokumentację projektową dla zadania inwestycyjnego pn. „Obsługa komunikacyjna zewnętrznych pirsów Portu Gdynia - część drogowa”.

Zamówienie obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego projektowanej w ramach odrębnego zadania przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz niezbędną przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej. Szacuje się, że termin wykonania umowy wyniesie około 24 miesiące.

Budowa nowych ciągów komunikacyjnych we wschodniej części portu ma na celu zapewnienie perspektywy wieloletniego rozwoju Portu Gdynia. Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego. Ze względu na postępujące wyczerpanie zdolności przepustowej układu drogowego oraz jego degradację trwają przygotowania do realizacji kluczowej w skali miasta i regionu inwestycji, jaką jest Droga Czerwona.

Droga Czerwona to kluczowy fragment ostatniej mili, który poprzez układ bezkolizyjnych węzłów i odcinków jezdni pomiędzy nimi, połączy Port Gdynia z drogą ekspresową S6 (a docelowo S7 oraz autostradą A1). Choć ma mieć zaledwie około 9 km, to jej budowa, ze względu na warunki środowiskowe oraz istniejącą zabudowę, jest bardzo skomplikowana. W 2022 podpisano już pierwsze umowy na przygotowanie odpowiedniej dokumentacji i na prace przygotowawcze.

Droga Czerwona od strony wschodniej będzie zaczynać się w rejonie dawnej Stoczni Nauta, w pobliżu północno-zachodniego narożnika Basenu II Portu Gdynia. Stamtąd prowadzona będzie rozbudowanym, a częściowo całkowicie nowym układem drogowym obejmującym:
- rozbudowaną ulicę Polską (Nową Polską),
- przebudowany bezkolizyjny Węzeł Ofiar Grudnia ’70, rozbudowaną ulicę Janka Wiśniewskiego,
- rozbudowany bezkolizyjny węzeł Janka Wiśniewskiego - Estakada Kwiatkowskiego,
- nowy odcinek prowadzący od Estakady Kwiatkowskiego do bezkolizyjnego węzła Morska - Obwodnica Trójmiasta, poprzez bezkolizyjny węzeł Dolina Logistyczna.

Planowany termin ukończenia inwestycji to 2029 rok.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki