MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Będzie przejście naziemne przy dworcu Gdańsk Główny. Umowa podpisana

KŁG
Harmonogram robót przewiduje zakończenie prac do końca 2024 r.
Harmonogram robót przewiduje zakończenie prac do końca 2024 r. Przemyslaw Swiderski
Przy dworcu PKP Gdańsk Główny powstanie przejście naziemne z sygnalizacją świetlną. Podpisano umowę na realizację inwestycji, która według urzędników ma znacznie ułatwić poruszanie się po okolicy pieszym, rowerzystom, a także pasażerom komunikacji miejskiej.

Umowa na budowę przejścia naziemnego koło dworca podpisana

W Gdańsku sukcesywnie realizowana jest polityka uspokajania ruchu oraz tworzenia nowych połączeń pieszych. W ostatnich latach, zgodnie z tymi założeniami, powstały naziemne przejścia na ul. Podwale Przedmiejskie, przy Bramie Wyżynnej oraz w pobliżu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

To kolejne przejście naziemne, które powstanie w Gdańsku. W ostatnich latach powstały także te na ul. Podwale Przedmiejskie, przy Bramie Wyżynnej oraz w pobliżu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

Inwestycja to nie tylko wymalowane pasy, ale także przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i stworzenie możliwości wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych. Projekt jest tak dostosowany, aby zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej.

Umowę podpisano z firmą Grupa Flize Gres Sp. z o.o. Koszt budowy przejścia wraz z niezbędną infrastrukturą to niecałe 12 mln złotych. Harmonogram robót przewiduje zakończenie prac do końca 2024 r., natomiast procedury odbiorowe mają zakończyć się w styczniu przyszłego roku. W pierwszej kolejności wykonawca będzie kontraktował materiały oraz opracuje projekt tymczasowej organizacji ruchu. Po jego przygotowaniu będziemy informować o planowanych zmianach w organizacji ruchu.

Jak chwalą się gdańscy urzędnicy, otwarte ponad dwa lata temu przejście przy Bramie Wyżynnej dobrze wpisało się w miejski krajobraz i jest intensywnie wykorzystywane przez pieszych. Wg obserwacji i zliczeń, w godzinach szczytu potok pieszych i rowerzystów, w przeliczeniu na jednostkę czasu, liczy więcej osób niż potok pojazdów na obu jezdniach łącznie159 pieszych i rowerzystów na minutę i 79 pojazdów na minutę.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki