MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kończy się przebudowa Góralskiej w Malborku, ale drogowcy nie będą mieli wakacji. W planie są już kolejne remonty dróg. Znamy harmonogram

Anna Szade
Anna Szade
Radosław Konczyński
Remontowana ul. Góralska w Malborku już prawie gotowa, czyli wkrótce będzie się nią można dostać na bulwar nad Nogatem. Miasto przygotowuje się do kolejnych inwestycji drogowych. Wakacje upłyną pod znakiem utrudnień na kolejnych ulicach, które będą modernizowane z dofinansowaniem z Polskiego Ładu.

Koniec remontu ul. Góralskiej w Malborku. Wkrótce będzie gotowa

To już pewne, że zadanie nazwane przez urzędników „Przedłużenie Bulwarów Miejskich odcinek B-A ul. Góralska" realizowane jest zgodnie z założonym harmonogramem.

Inwestycja jest kończona, wkrótce zaczną się odbiory. Nie ma opóźnień, więc pod koniec czerwca ul. Góralska zostanie oddana do użytku - słyszymy od Waldemara Kurpiasa, naczelnika Wydziału Inżynierii Miasta w Urzędzie Miasta Malborka.

Mieszkańcy i użytkownicy bulwaru będą mieli do dyspozycji nowy ciąg pieszo-rowerowy o długości 234 m i szerokości 4 m z nawierzchnią z kostki betonowej. Jest też nowe oświetlenie. Niektórzy pewnie już korzystają, ale oficjalnie ulica nie została oddana do użytku, formalnie to wciąż plac budowy. Przebudowa pochłonęła 930 tys. zł.

Dokąd przeniosą się drogowcy? Jest plan następnych remontów

To zlecenie miasto powierzyło firmie Strabag sp. z o.o., która wcześniej budowała promenadę. Wygrała także kolejny przetarg w Malborku, który obejmuje remonty trzech ulic: Kwiatkowskiego, Zakopiańskiej i Jagiellońskiej na odcinku od ul. Grunwaldzkiej do Żeromskiego.
Czy w kalendarzach władz wpisany jest już harmonogram realizacji?

Remonty zaczną się od wakacji, w związku z tym, że ulice przebiegają w sąsiedztwie szkół – mówi nam Marek Charzewski, burmistrz Malborka.

Na pierwszy ogień – ul. Kwiatkowskiego między ul. Wybickiego a ul. Michałowskiego na Osiedlu Południe, więc lada dzień pojawią się ogłoszenia o zmianie organizacji ruchu. Na 641-metrowym odcinku po frezowaniu nawierzchni ułożona ma zostać wzmacniająca siatka do zbrojenia warstw asfaltowych, a na koniec 4 cm warstwy wyrównawczej i 4 cm warstwy ścieralnej. Obecnie występują tam liczne nierówności, pęknięcia i połatane dziury.

Gdy skończone będą roboty przygotowawcze i zostawią do zalania asfaltem, wtedy pracownicy przejdą na Zakopiańską – zapowiada Waldemar Kurpias.

Technologia będzie identyczna, jak w przypadku ul. Kwiatkowskiego, tyle że odcinek dłuższy, bo 890-metrowy, bo tyle jest od al. Sprzymierzonych do ul. Dąbrówki.

Według zapowiedzi magistratu ⁣nie wrócą tam progi zwalniające. Ruch uspokajać będą wyniesione przejścia dla pieszych, które tak nie irytują kierowców, a zdecydowanie poprawiają bezpieczeństwo na drogach.

Nie można nie zapytać, czy to nie świetna okazja, by przy okazji na ul. Zakopiańskiej poprawić nawierzchnię dla pieszych, którzy dzielą chodnik z betonowych płyt nie tylko z jadącymi na rowerach, ale coraz częściej na hulajnogach elektrycznych.

- W zakresie prac tego nie ma. Na razie dostaliśmy na drogi, na ścieżki pieszo-rowerowe nie było pieniędzy – odpowiada Marek Charzewski.

„Modernizacja ulic Zakopiańskiej, Kwiatkowskiego i Jagiellońskiej w Malborku” to inwestycja dofinansowana z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Przy składaniu wniosku szacowano je na 7,2 mln zł, co miało stanowić 95 proc. wydatków. Ale te proporcje już takie nie są. Po przetargu koszt całości to 9 889 274,30 zł brutto, a w tym:

  • ul. Zakopiańska - 1 330 086,48 zł brutto,
  • ul. Kwiatkowskiego - 1 502 753,23 brutto,
  • ul. Jagiellońska - 7 056 434,59 zł brutto.

Jak widać po ostatniej pozycji, to właśnie trasa w Śródmieściu pochłonie najwięcej pieniędzy, choć ul. Jagiellońska ma być remontowana tylko w części, która ma długość 239 metrów. Postępowanie przetargowe dla tego odcinka przeprowadzone było w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Dlatego firma najpierw musi przygotować dokumentację techniczną tego przedsięwzięcia, które ma obejmować również modernizację podziemnej infrastruktury, która w tej części miasta jest niemal historyczna. Wpływ na cenę miała więc konieczność jej wymiany.

Strabag ma na wykonanie całości czas do 27 października 2025 r. Tak przewiduje umowa zawarta w maju.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki