MKTG SR - pasek na kartach artykułów

10. edycja kampanii Rowerowy Maj za nami. Gdańsk bije rekordy

KŁG
Dominik Paszliński/gdansk.pl
Dobiegła końca 10. edycja kampanii Rowerowy Maj, której pomysł zrodził się w Gdańsku. W tym roku udział w akcji wzięło 29 gmin z całej Polski. W jej gdańskiej odsłonie, po raz kolejny nie zabrakło rekordów. W czwartek, 13 czerwca na terenie Hevelianum przedstawiciele zwycięskich szkół i klas odebrali nagrody z rąk Aleksandry Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

Rowerem do szkoły!

W wyzwaniu uczestniczyli uczniowie i przedszkolaki, którzy za każdy aktywny dojazd do szkoły lub przedszkola na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce zdobywali punkty. W Gdańsku do zabawy zgłosiło się 220 placówek (124 przedszkola i 96 szkół podstawowych), czyli aż o 14 więcej niż w ubiegłym roku.

– Jestem z Was bardzo dumna – podkreślała, podczas zakończenia kampanii Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. – To przecież jest zabawa, ale zabawa, która ma zmienić nasze nawyki i pokazać, że rower może nam służyć codziennie. Dzięki niemu możemy bezpiecznie i szybko dojechać do szkoły. Równie ważnym celem Rowerowego Maja jest nauka bezpiecznego zachowania na drodze. Dziękuję Wam, że tak licznie bierzecie udział w tej akcji.

Łączna frekwencja wyniosła 45%. Na ten wynik złożyło się 252 630 aktywnych uczestników z 1284 placówek na terenie 29 miast i gmin biorących udział w kampanii. Tylko w Gdańsku o tytuł najlepszej szkoły, przedszkola i klasy walczyło aż 39 522 uczestników. To oznacza, że w zabawie wzięło udział ponad 1500 uczestników więcej niż przed rokiem, a frekwencja wyniosła 56%. Uczniowie i nauczyciele odbyli ponad – 923 634 podróży do szkół i przedszkoli!

W tym roku zabawa trwała od 6 do 29 maja. Zasady kampanii były bardzo proste, każdy uczestnik, który w maju dotarł na lekcje na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce, otrzymywał naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Dla najbardziej aktywnych uczestników klas i placówek czekały atrakcyjne nagrody.

Szczególnie zaangażowanym w zabawę, przyznano nagrody: najbardziej aktywne klasy skorzystają z ciekawych wycieczek, wyjść edukacyjnych, kulturalnych oraz warsztatów. Najlepszym placówkom wręczono również słodkie upominki ufundowane przez partnera kampanii, firmę dr Oetker.

Dzieci, które miały najwyższe frekwencje otrzymały bilety do kina ufundowane przez Kino Helios Polska, rękawiczki rowerowe ufundowane przez firmę KROSS, karty do salonów sieci Empik czy wejściówki do ZOO ufundowane przez Miasto Gdańsk.

W tym roku kontynuowana jest nagroda dla koordynatorów z najlepszych placówek w każdej kategorii, ufundowana przez Port Czystej Energii - Dwudniowy wyjazd z wizytą studyjną do instalacji odzysku energii z odpadów w Szwecji dla koordynatorów szkolnych z najlepszych placówek. Dodatkowo, koordynatorzy we wszystkich gdańskich placówkach otrzymali karty podarunkowe do sklepów Empik.

Warto podkreślić, że do tegorocznej edycji kampanii w Gdańsku dołączyli nowi sponsorzy nagród finansowych. Saltus Ubezpieczenia przekazał 20 tysięcy złotych dla trzech najbardziej rowerowych szkół w kategorii średnich, natomiast 7r ufundował nagrodę finansową w wysokości 12 tysięcy złotych dla trzech najbardziej rowerowych przedszkoli.

Wyniki z podziałem na kategorie:

Kategoria szkół dużych

  • SP 92 86,8% frekwencji (Zaspa - Młyniec)
  • SP 80 86,2% frekwencji (Przymorze Wielkie)
  • SP 6 69,8% frekwencji (Ujeścisko – Łostowice)

Kategoria szkół średnich

  • SP 72 76,3% frekwencji (Stogi)
  • SP 77 69,8% frekwencji (Żabianka – Wejhera – Jelitkowo – Tysiąclecia)
  • SP 84 68,2% frekwencji (Kokoszki)

Kategoria szkół małych

  • SP 88 74,4% frekwencji (Wyspa Sobieszewska)
  • SP 83 66,6% frekwencji (Kokoszki)
  • SP "Octoschool" 62,7% frekwencji (Chełm)

Przedszkola

  • Przedszkole 8 92,7% frekwencji (Kokoszki)
  • Przedszkole 62 86,5% frekwencji (Przymorze Wielkie)
  • Przedszkole 13 82,3% frekwencji (Zaspa – Młyniec)

Klasa ze 100% frekwencją

  • SP 62: IV a (Krakowiec – Górki Zachodnie)

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Euro 2024: STUDIO-EURO ODC-3 PRZED MECZEM POLSKA - AUSTRIA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki