reklama

Wielki finał akcji „Do nasadzenia” w Leśnictwie Zdroje na terenie Nadleśnictwa Lipusz [zdjęcia, wideo]

Joanna Surażyńska
Joanna Surażyńska
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (24 zdjęcia)
19 i 26 października - wielki finał akcji „Do nasadzenia”, której inicjatorem jest firma Torus z Gdańska. Blisko 1500 pracowników z kilkudziesięciu pomorskich firm odtwarza las na terenach dotkniętych nawałnicą w sierpniu 2017 roku. Planowane jest nasadzenie nawet 50 000 brzóz, modrzewi, sosen oraz innych gatunków biocenotycznych.

- Razem z Lasami Państwowymi włożyliśmy w tę akcję duży wysiłek organizacyjny, ale po skali odzewu i zaangażowania ze strony firm i ich pracowników widać, że było warto. Satysfakcja jest podwójna – z jednej strony przyczynimy się do odtworzenia naszego lasu, z drugiej zainspirowaliśmy biznes do aktywnego działania w trosce o środowisko, co naszej firmie, w różnych aspektach działalności, towarzyszy już od wielu lat - mówi Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus.

Duże potrzeby
W nocy z 11 na 12 sierpnia 2017 roku potężne nawałnice, które przetoczyły się przez Polskę powaliły miliony drzew. Szkody odnotowano w 60 nadleśnictwach. Zniszczenia sięgnęły aż 8,4 mln m3 połamanych i wywróconych drzew (ok. 20 mln. sztuk) na niemal 70 tys. ha powierzchni lasów. Najbardziej dotkniętym tamtą nawałnicą terenem jest Nadleśnictwo Lipusz. Uszkodzonych zostało tam 1,8 mln m3 drzew. Dotychczas odnowionych zostało ok. 800 ha lasów, czyli ok. 20% powierzchni zniszczonych w 2017 roku. Do odtworzenia pozostało jeszcze ok. 3 500 ha.

- Odnawianie zniszczonych terenów, zgodnie z ustawą o lasach, musi zostać zakończone w ciągu 5 lat, czyli do 2023 roku. Inicjatywa ,,Do nasadzenia” świetnie odpowiada więc na nasze potrzeby – odtworzymy dzięki niej kolejne 5 ha lasów! Warto podkreślić, że akcja Torusa to nie tylko pomoc Nadleśnictwu Lipusz w przywracaniu ekosystemu leśnego na zniszczonych terenach, to również świetna akcja społeczno-edukacyjna. Dzięki niej wiele osób – indywidualnie, ale także w gronie rodzinnym, z dziećmi - będzie mogło zobaczyć na własne oczy skutki zmian klimatycznych i przyczynić się do przywrócenia lasów - mówi Anna Kukier, rzecznik prasowy Nadleśnictwa Lipusz.

Nadleśnictwo Lipusz dotychczas wielokrotnie organizowało społeczne akcje sadzenia. Wszystkie opierały się na dobrowolnym uczestnictwie osób prywatnych. Akcja „Do nasadzenia” jest pierwszym tego typu przedsięwzięciem, którego uczestnikami są firmy (i ich pracownicy) z różnych sektorów gospodarki.

- Za nami wiele miesięcy przygotowań, tym bardziej cieszy nas, że zbliżamy się do najważniejszego punktu i celu naszej akcji, czyli sadzenia nowych drzew. Skala tego projektu jest bardzo duża - blisko 1500 osób, przygotowanych 50 000 sadzonek, ale nie możemy zapominać, że potrzeby Nadleśnictwa Lipusz dalej są ogromne. Cieszę się, że ta akcja stała się bliska sercu tak wielu osób i że obok naszej inicjatywy pojawiają się już kolejne pomysły – mówi Małgorzata Dąbrowska, Marketing Manager Torus.

Organizator: Torus
Partnerzy: LPP (partner oficjalny); Lufthansa Systems Poland (partner logistyczny); Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Gdańsku – Nadleśnictwo Lipusz (partner merytoryczny)
Patronat medialny: trojmiasto.pl, Dziennik Bałtycki, Radio Gdańsk, Together, Outsourcing & More, outsourcingportal.eu, Polska Izba Ekologii.

POLECAMY NA STREFIE AGRO:

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krysia

Duże słowa uznania dla wszystkich wolontariuszy i firm wspierających tą szlachetna inicjatywę. Serce rośnie.

k
kudela

No i takie rzeczy to ja rozumiem, fajnie że tak duże firmy się w to również zaangażowały.

G
Gość

Świetna akcja i super, że tyle firm się w nie zaangażowało. Brawo!

Dodaj ogłoszenie