Moim zdaniem, to nadrzędny interes publiczny. Dlatego bardzo się cieszę, że prowadzona od roku akcja zatacza coraz szersze kręgi. Jesteśmy zapraszani na konferencje krajowe i międzynarodowe, w Sejmie powstał Parlamentarny Zespół ds. Użeglugowienia Wisły, eksperci coraz głośniej domagają się rewitalizacji tej rzeki.
O potrzebie udrożnienia Wisły mówili w minionym tygodniu uczestnicy Forum Gospodarczego w Toruniu, na którym miałem okazję przedstawić pierwsze efekty naszej akcji. To symptomatyczne, że do Torunia dojechaliśmy szybko autostradą A1, o której budowę nasza gazeta też mocno walczyła. Teraz chcemy, aby obok bardzo ważnych inwestycji drogowych i kolejowych, nie zapominać o budowie drogi wodnej na Wiśle. Bo jak wyliczyli eksperci, użeglugowienie Wisły przyniosłoby do 2030 roku wzrost przewozów ładunków i pasażerów o blisko 40 proc. i wzrost zatrudnienia o ponad 12 tys. osób! Rozwój turystyki i agroturystyki. Niemal wszyscy są za - politycy, samorządowcy, działacze. Sądzę, że nawet ekolodzy dadzą się przekonać, jeśli zostaną włączeni do tego projektu w roli strażników środowiska naturalnego.
Ale martwi mnie myślenie polityków tylko poprzez pryzmat jednej kadencji, a nie przyszłości regionu i kraju. Bo odbudowa drogi wodnej na Wiśle to zadanie na kilkanaście lat. Dlatego jestem przekonany, że najważniejsza będzie deklaracja premiera dla tego narodowego zadania, a potem wyznaczenie koordynatora projektu (ministra) i stworzenie harmonogramu prac. Mam nadzieję, że okręt myśli premiera płynie w stronę Wisły, nad którą mieszka 8 mln Polaków.
KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WSZYSTKIEGO O NASZEJ AKCJI!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?