- Oprócz statków Lewek Andes i Sztorm, w tym roku przekażemy kontrahentom jeszcze dwa zaopatrzeniowce PSV i cztery promy z silnikami zasilanymi skroplonym gazem ziemnym LNG - zaznacza Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowej Shipbuilding SA. - Budowa statków offshore, czyli do obsługi platform wiertniczych wydobywających ropę i gaz z podmorskich złóż, oraz promów komunikacyjnych, stała się już specjalnością naszej stoczni. Ostatnio podpisaliśmy kontrakt na dostarczenie norweskiej firmie żeglugowej Fjord1 MRF AS dwóch dwustronnych promów pasażersko-samochodowych, z ekologicznym napędem gazowym, o długości po 124 metry. Będą to największe promy komunikacyjne, jakie dotychczas budowaliśmy. Pomieszczą one na pokładach po 550 pasażerów i po 165 samochodów. Oba statki musimy dostarczyć do końca 2013 roku, a więc termin ich dostarczenia można uznać za ekspresowy.
Czytaj także: Stocznia Remontowa Shipbuilding negocjuje kolejne kontrakty
Obecnie Remontowa Shipbuilding zatrudnia w sumie około 1500 osób. Z tej liczby 600 osób jest jej pracownikami, a pozostałych angażują firmy będące podwykonawcami stoczni, w tym spółki z Grupy Remontowa. Wciąż poszukiwani są nowi pracownicy, będący dobrymi fachowcami w branży okrętowej. Na rynku pracy brakuje ich z powodu załamania się systemu szkolnictwa zawodowego, który przygotowywałby młodzież do wykonywania profesji stoczniowych. Na dodatek wielu doświadczonych stoczniowców wyjechało za granicę. Remontowa Shipbuilding stara się samodzielnie kształcić pracowników, organizując kursy dla spawaczy, w tym podnoszące ich kwalifikacje, bo umożliwiające zdobywanie uprawnień zgodnych z wymaganiami towarzystw klasyfikacyjnych.
Prezes Wojtkiewicz nie ukrywa, że Remontowa Shipbuilding SA, chociaż działa w ramach Grupy Remontowa, od ponad roku, decyzją jej rady nadzorczej, samodzielnie pozyskuje nowych kontrahentów i zajmuje się całym procesem produkcyjnym - od podpisania umowy do dostarczenia statku. Powodem wydzielenia organizacyjnego stoczni z grupy był notowany od kilkunastu lat systematyczny wzrost liczby budowanych statków. Zmieniono też jej nazwę ze Stocznia Północna SA w Gdańsku na Remontowa Shipbuilding SA, aby mogła funkcjonować pod znaną na światowym rynku okrętowym marką Remontowa SA.
1 maja do 20 spółek z grupy kapitałowej Remontowa SA dołączy następna - Remontowa Marine Services Namibia. Nowa spółka będzie funkcjonować w branży offshore, w rejonie Afryki Zachodniej (w Tanzanii, Gabonie i Namibii). Ma się ona zajmować obsługą serwisową statków offshore armatorów współpracujących z Grupą Remontowa. Statki te operują na obszarze szelfu zachodnioafrykańskiego, na podmorskich polach wydobywczych ropy i gazu. Dokonywanie ich remontów i napraw urządzeń będzie się odbywać na miejscu, bez kosztownego wyłączania na dłuższy czas z eksploatacji, spowodowanego kierowaniem do odległych europejskich stoczni remontowych.
O TYM SIĘ MÓWI NA POMORZU:
* Euro 2012: Są opóźnienia w realizacji ważnych obiektów (ZDJĘCIA)
* Gdańscy Żydzi kontra Grass: nie chcą się spotkać z pisarzem
* Rocznica katastrofy smoleńskiej: Jak upamiętniliśmy ofiary na Pomorzu (ZDJĘCIA)
* Katastrofa smoleńska: Nie mówcie, kiedy mamy skończyć tę żałobę
WYWIADY, OPINIE, KOMENTARZE:
* Naukowcy chcą zbadać katastrofę smoleńską
* Katastrofa smoleńska: Opinie MAK i Millera są pozbawione autorytetu
* O. Zięba o Smoleńsku: To, co zaczęło się od sporu o Wawel, skutkowało ideologizacją umysłów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?