DCT Gdańsk zakończył rozbudowę jednego z największych w Europie kolejowych terminali kontenerowych

MT
Przemysław Świderski
Udostępnij:
W ramach inwestycji, która rozpoczęła się w 2018 roku, a zakończyła w 2021 roku, wydłużono tory z 618 do 750 metrów. Dodatkowo bocznica kolejowa rozbudowana została z 4 do 7 torów. Ponadto zakupiono w pełni zelektryfikowane suwnice kolejowe RMG, a także uruchomiono system kamer OCR do rejestracji pociągów i kontenerów.

Dzięki temu DCT zwiększył swoje zdolności przeładunkowe na kolei do 750 tysięcy TEU.

- Już teraz możemy pochwalić się największym terminalem intermodalnym w Polsce oraz jednym z dziesięciu największych portowych terminali kolejowych w Europie, obsługującym ponad 5,5 tys. pociągów rocznie. Dzięki najnowszej modernizacji terminala, efektywnie podwoimy obecną przepustowość torów. Rozbudowana infrastruktura pozwoli naszym klientom na dostęp do jeszcze bardziej efektywnych usług kolejowych - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny DCT.

Klienci będą mogli wygenerować znaczne oszczędności kosztów w porównaniu do innych portów w Europie Południowej lub Zachodniej, korzystając z krótszej trasy kolejowej pomiędzy DCT Gdańsk a krajami Europy Środkowej. Operator terminalu będzie współpracował z branżą w celu rozwoju usług intermodalnych do/z krajów i regionów sąsiadujących z Polską, które nie mają dostępu do morza, takich jak Czechy, Słowacja, Zachodnia Ukraina, czy Białoruś.

Zielona alternatywa dla rynków pozbawionych dostępu do morza

- Jesteśmy bezpośrednio reprezentowani na rynku czeskim i słowackim, co pozwala naszym południowym sąsiadom korzystać w pełni z możliwości spedycyjnych DCT. Dzięki konkurencyjnym czasom dostaw i rozbudowanym połączeniom kolejowym, gwarantujemy niższą emisję dwutlenku węgla na kontener w porównaniu z innymi portami europejskimi. Nasze doświadczenie i zakres usług dają klientom śródlądowym lepszą, tańszą i bardziej ekologiczną alternatywę dla przewozu towarów – kontynuuje Charles Baker.

Otwarcie rozbudowanego terminalu kolejowego jest istotnym krokiem w rozwoju DCT. Oprócz rozbudowy terminala, bramy wjazdowe do DCT zostały w pełni zautomatyzowane dzięki kamerom OCR. Wreszcie, zwiększono liczbę nowoczesnych suwnic nabrzeżowych na Terminalu 2 do ośmiu, powiększono plac składowy oraz zakupiono dodatkowy sprzęt do ich obsługi: 5 elektrycznych suwnic placowych typu Rubber Tyre Gantry.

Od momentu rozpoczęcia działalności w 2007 r., w DCT powstały dwa terminale – Terminal 1 i Terminal 2, o łącznej rocznej przepustowości wynoszącej 3 mln TEU. DCT był również pierwszym terminalem z bezpośrednimi połączeniami między Azją a Morzem Bałtyckim. Obecnie jest to jedyna polska i bałtycka destynacja dla największych statków na świecie, na trasach z Chin, Korei i innych krajów azjatyckich.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie