Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Buspas na ul. Spacerowej w Gdańsku. Co na to mieszkańcy Trójmiasta? DRMG poznała oferty w przetargu

Krzysztof Dunaj
Krzysztof Dunaj
9 maja br. "Dziennik Bałtycki" pisał, że wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie koncepcji dla buspasa na ul. Spacerowej, która będzie zawierała cztery warianty i ma uwzględniać etapowanie inwestycji. Na początku czerwca Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poznała oferty w przetargu. Co sądzą na temat inwestycji mieszkańcy Trójmiasta?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska poznała oferty w przetargu - 03.06.2022 r.

Otwarcie ofert w przetargu na koncepcje miało miejsce 3 czerwca. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zabezpieczyła na ten przetarg 300 tys. złotych. Na opracowanie koncepcji zgłosiły się dwie firmy, ale tylko jedna z nich mieści się w kwocie, jaką zabezpieczono w budżecie. Mianowicie udział w przetargu wzięły firmy Poldukt Projekt Sp. z o.o. (239 850,00 zł) oraz Europrojekt Gdańsk S.A. (725 700,00 zł). Obecnie oferty są analizowane.

- Efektem zmian ma być przekształcenie ulicy poprzez utworzenie buspasa oraz ścieżki rowerowej na odcinku od ul. Opackiej do Węzła Wysoka (ok. 5,8 km), co zapewni bezpieczną i sprawniejszą komunikację oraz spełni potrzeby mieszkańców - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

ZOBACZ TAKŻE: Buspas na ul. Spacerowej w Gdańsku. DRMG ogłasza przetarg na opracowanie koncepcji

Czy takie rozwiązanie faktycznie zapewni sprawniejszą komunikację i spełni potrzeby mieszkańców, jak twierdzi DRMG?

- Myślę, że to niestety za mało. Dla realnej poprawy bezpieczeństwa na tej drodze potrzeba oddzielenia od siebie przeciwnych kierunków ruchu i barierek - skomentował w mediach społecznościowych nasz wcześniejszy artykuł o ogłoszeniu przetargu Paweł Zarzycki, Radny Dzielnicy Osowa. - Ciężko też mówić o poprawie komunikacji, kiedy myślimy tylko o jednej grupie (autobusach), które i tak utkną w korku, zanim dojadą do tej drogi. Spacerowa potrzebuje po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i przebudowy wąskich gardeł. W ten sposób odkorkujemy dużą część Trójmiasta, bo będzie można zacząć korzystać z Obwodnicy, zamiast jeździć przez miasto. Więcej informacji do końca tygodnia na profilu "Trójmiejska Inicjatywa Kierowców".

"Trójmiejska Inicjatywa Kierowców" jest to profil w mediach społecznościowych, który ma na celu eliminacje korków i poprawę komfortu korzystania z dróg.

- Jesteśmy oddolną inicjatywą mieszkańców Trójmiasta działających na rzecz poprawy komunikacji w mieście. Sprzeciwiamy się nieracjonalnym rozwiązaniom w ruchu ulicznym - napisała Trójmiejska Inicjatywa Kierowców na Facebooku.

TIK w sprawie Spacerowej zwraca uwagę na to, że możliwość szybkiego dojazdu do Obwodnicy jest kluczowa.

- Możliwość szybkiego dojazdu do Obwodnicy (w przyszłości także Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Lęborskiej) jest kluczowa z perspektywy układu drogowego całego Trójmiasta. Mówi się, że jedynym rozwiązaniem jest tunel pod Pachołkiem, a przez „wąskie gardło” w Oliwie budowa dwupasmowej Spacerowej mija się z celem... - czytamy na ich profilu społecznościowym.

Dodatkowo TIK zaproponował zmianę w organizacji ruchu w Oliwie.

- Póki tunel jest odległym tematem, proponujemy zmianę organizacji ruchu w Oliwie, tak żeby niskim kosztem i w krótkim czasie wykorzystać potencjał istniejącej infrastruktury oraz ewentualnej rozbudowy Spacerowej - napisali twórcy TIK. - W ten sposób nie tylko odkorkujemy Oliwę (w efekcie także ul. Spacerową, Słowackiego i wiele innych), ale zmniejszymy też ruch na lokalnych, nieprzystosowanych do obecnego ruchu ulicach (Czyżewskiego, Piastowska). Długo by opowiadać o szczegółach i korzyściach wynikających z tego rozwiązania, ale chcemy usłyszeć Państwa zdanie na ten temat i sugestie zmian. Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

Buspas na ul. Spacerowej w Gdańsku. Co na to mieszkańcy Trójmiasta? DRMG poznała oferty w przetargu
Trójmiejska Inicjatywa Kierowców/FB

Cztery warianty budowy buspasa na Spacerowej, które przedstawiła Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska:

  • Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia,
  • drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem,
  • trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach,
  • czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki