Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk chce drogi wodnej! Podpisano umowę na opracowanie studium wykonalności Drogi Wodnej rzeki Wisły [zdjęcia]

Jarosław Popek
W podpisaniu umowy brał udział także minister Marek Gróbarczyk
W podpisaniu umowy brał udział także minister Marek Gróbarczyk Piotr Hukało
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał w poniedziałek, 2 lipca 2018 r., umowę na opracowanie studium wykonalności Drogi Wodnej rzeki Wisły.

Podpisanie tej ważnej umowy to kolejny krok na rzecz użeglownienia i rozwoju śródlądowych dróg wodnych. Wisła ma tu bardzo szczególne znaczenie.

Zobacz koniecznie: Chcemy autostrady wodnej na Wiśle!

Do realizacji postawionego przez zarząd portu zadania zgłosiło się czterech potencjalnych wykonawców: DHV Hydroprojekt (12,915 mln zł) oraz Halecrow Group Limited Elms House (4,612 mln zł), a także konsorcjów: Arcadis i Ernest & Young (7,072 mln zł) oraz Tractebel Engineering, WYG International, WTU i Projmors (9,881 mln zł).

Ostatecznie, za najkorzystniejszą propozycję uznana została ta z najniższą ceną, a prace zrealizuje firma Halcrow Group Limited.

Na przeprowadzenie prac wykonawca będzie miał 18 miesięcy od dnia podpisania umowy. Będzie ono polegało na opracowanie studium wykonalności dla kompleksowego zagospodarowania międzynarodowych dróg wodnych: E-40 dla rzeki Wisły na odcinku od Gdańska do Warszawy, E-40 od Warszawy do granicy Polska - Białoruś (Brześć) oraz E-70 na odcinku od Wisły do Zalewu Wiślanego (Elbląg).

Umowę podpisali przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk: prezes Łukasz Greinke i wiceprezes Marcin Osowski, a także Artur Mazurek, reprezentujący wyłonionego w drodze przetargu wykonawcę, brytyjską firmę Halcrow Group Limited. W wydarzeniu wziął udział również Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Czytaj także: Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił przetarg na rozbudowę Nabrzeża Północnego. Rozbudowa ma kosztować ok 400 mln zł

Minister Gróbarczyk podkreślił, że podpisanie umowy jest kolejnym etapem na drodze do użeglownienia Wisły:

- Otwarcie Gdańska i całego Trójmiasta jest otwarciem nowego kierunku - połączenia Bałtyku z Morzem Czarnym. Widzimy, jak wiele jest do zrobienia, by uruchomić ostatnie, z tak wielkim potencjałem, rzeki w Europie - powiedział minister.

Min. Gróbarczyk dodał również, że proces użeglownienia rzek w Polsce dokonywany jest po wzięciu pod uwagę wszystkich obostrzeń ekologicznych, a także po konsultacji idących za nim zagrożeń dla środowiska. Studium wykonalności dla kompleksowego zagospodarowania międzynarodowych dróg wodnych będzie składało się z III etapów, obejmujących m. in.: wykonanie niezbędnych analiz oraz inwentaryzacja stanu istniejącego m.in. analizy lokalizacji, głównych interesariuszy, otoczenia prawnego, obszaru oraz źródła finansowania, , inwentaryzacji stanu obecnej infrastruktury, analizy potrzeb. Nowa polityka wobec sektora żeglugi śródlądowej spowodowała, że rozwój śródlądowych dróg wodnych przy zachowaniu ich przyrodniczych walorów znalazły się w strategicznych planach i projektach.
[email protected]

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki