Wygrana Urzędu Morskiego z Gdyni przed SO w Warszawie. Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańska nie jest zagrożona

Kamil Kusier
Kamil Kusier
Tomasz Bolt/Polskapresse
Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił skargę konsorcjium NDI S.A. i NDI Sopot S.A. od wyroku Krajowej Izby Odwoławczej w Warszawie z dnia 26 lutego 2021 roku w postępowaniu przetargowym dotyczącym wyboru wykonawcy robót budowlanych w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską - część II (Rzeka Elbląg) - informuje Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni.

Jak informuje Urząd Morski w Gdyni, SO w Warszawie, w ślad za Krajową Izbą Odwoławczą, potwierdził prawidłowość przeprowadzenia postępowania przez Urząd Morski w Gdyni oraz niezasadność zarzutów podnoszonych przez konsorcjum NDI.

- Obecnie Wykonawca – BUDIMEX S.A. przystąpił do robót, związanych ze wzmacnianiem podłoża gruntowego pod drogę prowadzącą do mostu. W toku są również prace, związane z przygotowaniem dróg technologicznych i zagospodarowaniem placu budowy pod kątem logistycznym - mówi Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni.

Zgodnie z umową zakres prac, które prowadzi wykonawca obejmuje przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg w zakresie obudowy brzegów, które będą spełniały funkcję ziemnych wałów przeciwpowodziowych, a także budowę przystani niskich oraz budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg w Nowakowie wraz ze zmianami układu drogowego - czytamy w komunikacie Urzędu Morskiego.

Budowa prowadzona przez BUDIMEX S.A. opiewa na kwotę kontraktu w wysokości 574 073 648,82 złotych brutto, jej zakończenie przewidziano na kwieceń 2023 roku.

Kontrakt w liczbach:

  • Przebudowa istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku o długości około 10,4 km i szerokości toru mierzonego w dnie na rzece 60 m, a w rejonie Nowakowa 40 m, w zakresie obudowy brzegów (główny zakres prac to umocnienie brzegów rzeki przy użyciu m. in. ścianek szczelnych oraz kotew gruntowych, jednak bez robót czerpalnych)
  • Wykonanie kotew gruntowych o łącznej długości 202.000 mb
  • Wykonanie umocnienia brzegów za pomocą stalowej ścianki szczelnej na długości brzegu 13,3 km (głębokość wbicia ścianki od -14 m do -21,5 m n.p.m.; łączna powierzchnia ścianek to 234.000 m2, łączny ciężar ścianek to 37.400 ton stali)
  • Wykonanie umocnienia brzegów za pomocą żelbetowej ściany szczelinowej na długości brzegu 1,7 km (głębokość ścian do -20m n.p.m.; całkowita powierzchnia ścian szczelinowej to 64.390 m2; grubość ściany 0,8 m)
  • Łączna powierzchnia nowych ścian i brzegów rzeki Elbląg wyniesie ponad 300 km2
  • Budowa mostu obrotowego na rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo, w odległości około 650 m od istniejącego mostu pontonowego. Parametry nowoprojektowanego obiektu: długość 104,3 m rozpiętość przęseł 2 x 51,5m
  • Prace drogowe o długości 2 km

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

iPolitycznie - Ireneusz Zyska - skrót

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie