Sprzedaż najważniejszą umiejętnością przyszłości

Artykuł sponsorowany
W obecnych czasach podstawowym czynnikiem determinującym nasze sukcesy i obecność na rynku jest sprzedaż. Bez względu na to, czy produkujemy meble, tworzymy strony WWW lub odzież, bez umiejętności sprzedażowych nie jesteśmy w stanie osiągnąć zysków. Dlatego też sprzedaż będzie najważniejszą umiejętnością przyszłości.

Co jest istotne przy sprzedaży?

Sprzedawać możemy nie tylko produkty, lecz siebie, wiedzę, ideę. Umiejętność ta jest tak samo ważna dla pracownika sklepu ze sprzętem AGD, jak i również nauczyciela lub wykładowcy akademickiego. Sprzedaż jest jedną z najważniejszych umiejętności życiowych. Jest to coś, czego nie nauczymy się w szkole - stanowi ona część naszej osobowości. Napisano przecież wiele książek na temat zdolności sprzedaży, ale ich autorzy nie wszystkim są w stanie zagwarantować upragniony sukces. Zapewne sami zauważyliśmy, że najlepszy mamy kontakt z osobami komunikatywnymi i pewnymi siebie. Sama sprzedaż opiera się na kilku kluczowych kwestiach, jak choćby przedsiębiorczości, psychologii, inteligencji, marketingu. Sprzedawca musi wywołać emocje u klienta i każdej osoby, której próbuje coś zaprezentować. Zastosowanie języka perswazji oraz najprostszych zasad retoryki ma za zadanie zdobyć i utrzymać uwagę odbiorcy.

Dlatego w branży ceniona jest umiejętność budowania pierwszego kontaktu, interesującego opowiadania o produkcie, wczucia się w rolę klienta. Zagłębiając się trochę w historię biznesu, znajdziemy bez trudu wiele przykładów osób, które potrafiły idealnie zareklamować siebie i swój biznes, przez co zyskiwały klientów, inwestorów. Opowieści w stylu „od pucybuta do milionera” nie wzięły się znikąd, a sporo osób zawdzięcza sukces właśnie umiejętnościom sprzedaży.

Wyobraźmy sobie sytuację, w której mamy ciekawy pomysł na biznes i idziemy na spotkanie z potencjalnym inwestorem. Kto ma w takim momencie większe szansę na sukces – osoba pokazująca dane, wykresy, mówiąca tylko o technicznych aspektach, czy ktoś, kto zainteresuje inwestora, będzie ciekawie prezentował siebie oraz pomysł, z którym przyszedł? Nie jest trudno odpowiedzieć na to pytanie. To trochę jak sytuacja z egzaminem ustnym, w czasie którego niewiele odpowiemy na zadane nam pytanie, jednak i tak wychodzimy z dobrą oceną. Skuteczny sprzedawca to osoba, która jest w stanie sprzedać lód Eskimosom albo piasek Arabom.

Jak zatem osiągnąć sukces w sprzedaży?

Trzeba przede wszystkim zastosować się do kilku podstawowych zasad. Pierwszą z nich jest komunikacja. Twoim zadaniem jest nie tylko oferowanie produktu, lecz także słuchanie odbiorcy. Zyskujemy przez to jego zaufanie i szacunek. Poprzez słuchanie rozumiemy, czego druga osoba pragnie, co ją interesuje. Następnie dopiero przechodzimy do sfery werbalnej. Nasza wypowiedź powinna być dostosowana do sytuacji. W niektórych przypadkach zachowujemy formalność, w innych zaś pozwalamy sobie na trochę luzu. Powinniśmy zadbać o detale; uprzejmość, poprawność językowa, a także samo tempo wypowiedzi decydują o sukcesie. Konieczne jest przekonanie o tym, o czym mówimy!

Równie istotna jest sumienność. Wśród sprzedawców ceniona jest umiejętność improwizacji, jednak sprawdza się ona, kiedy nie wszystko idzie po naszej myśli. Przy bardzo istotnych spotkaniach z klientem liczy się nasza wiedza i przygotowanie. Swoją ofertę musimy mieć poniekąd wykutą na pamięć. Przy szczegółowym pytaniu nie możemy pozwolić sobie na chwilę słabości. Takie szczegóły decydują o sukcesie lub porażce.

Zawód sprzedawcy wielu osobom kojarzy się negatywnie. Jest on jednak zdecydowanie przyszłościowy i daje ogromne szanse na rozwój oraz sukces. Nasz końcowy zarobek uzależniony będzie najczęściej nie tylko od stałej umowy i widniejącej na niej kwoty, lecz również premii za sprzedaż. Kto chce się rozwijać i marzy o lepszych pieniądzach, musi o nie zawalczyć. Praca w tym zakresie to dla wielu osób idealny warsztat psychologiczny. Sprzedając lodówkę czy pralkę, nauczymy się czytać zachowania klientów, co w przyszłości zaowocuje lepszym podejściem do odbiorcy.

Umiejętności sprzedażowe i kontaktu z klientem są niezwykle cenione na rynku, dzięki czemu wiele osób inwestujących w siebie może spodziewać się namacalnych sukcesów. Właśnie dlatego sprzedaż będzie najważniejszą umiejętnością przyszłości.

Artykuł został przygotowany przez Naszego Partnera serwis www.nokautbiznes.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki