Rusza drugi przetarg na rozbudowę pasażerskiego terminala T2 gdańskiego lotniska

MPZaktualizowano 
Planowana rozbudowa terminalu T2 ma być krokiem wyprzedzającym rozwijający się ruch lotniczy na gdańskim lotnisku
Planowana rozbudowa terminalu T2 ma być krokiem wyprzedzającym rozwijający się ruch lotniczy na gdańskim lotnisku mat. prasowe PLG
Najniższa oferta przedstawiona w unieważnionym w połowie maja pierwszym przetargu na pirs w Porcie Lotniczym im. L. Wałęsy aż o 30 proc. przewyższała przeznaczoną na inwestycję kwotę. W efekcie władze lotniska przeprowadziły tzw. dialog techniczny z wykonawcami którzy zgłosili się w pierwszym postępowaniu. Po nim podjęto decyzję o ponownym ogłoszeniu przetargu.

Podczas dialogu z wykonawcami zarząd portu kładł nacisk przede wszystkim na to, żeby oszczędności nie wpływały na jakość prac.

- Podczas rozmów z oferentami wytłumaczyliśmy przede wszystkim pewne aspekty i założenia zamówienia. Okazało się na przykład, że błędnie interpretowano kwestie dotyczące systemów nowej części terminalu– oferenci obliczali stworzenie systemów dla całości terminalu, tymczasem chodzi tylko o wyposażenie dobudowywanej części i zestrojenie jej z istniejącą infrastrukturą. Dodatkowo nie jest konieczne korzystanie wyłącznie z dostawców dotychczasowych systemów – mówi prezes PLG Tomasz Kloskowski.

Na wykonanie inwestycji wykonawca będzie miał wydłużony w stosunku do pierwotnego terminu czas 26 miesięcy. Wcześniej zakładany czas realizacji inwestycji wynosił 24 miesiące.

CZYTAJ TAKŻE: Gdańskie lotnisko najbardziej punktualne w Polsce. Niestety ambitny plan jego rozbudowy na razie utknął w martwym punkcie

Przypominamy, że dzięki budowie pirsu dotychczasowy budynek terminalu T2, który ma obecnie 53 tysiące m kw. powierzchni użytkowej, powiększy się o kolejne 16 tysięcy m kw. w kierunku Banina. Nowa część terminalu będzie miała długość 180 m oraz szerokość 66 m - dla porównania te same wymiary dla obecnego obiektu to odpowiednio 240 i 80 m. Pirs będzie miał cztery klatki zewnętrzne wyposażone w rękawy pasażerskie.

Dzięki temu gdańskie lotnisko zyska możliwość obsługi za pomocą rękawa - samolotu przylatującego/odlatującego z/do strefy Non-Schengen - w terminalu T1, w którym obsługiwane są operacje do tej strefy. Dzisiaj nie ma takich możliwości. Nowe klatki służyć będą obsłudze ośmiu bramek wylotowych (tzw. gate`ów), zlokalizowanych na pierwszym piętrze. Pirs będzie miał jeszcze dodatkowe dwie bramki wylotowe przeznaczone dla autobusów dowożących pasażerów do samolotów zlokalizowanych w dalszej części płyt postojowych.

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

TOP MENEDŻER POMORZA 2018:

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie