Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pomorze. Wynik przetargu na przekop Mierzei Wiślanej jest ważny. Odwołania zostały oddalone. Wkrótce podpisanie umowy

Tomasz Chudzyński
Tomasz Chudzyński
Wizualizacja przekopu Mierzei Wiślanej
Wizualizacja przekopu Mierzei Wiślanej Urząd Morski w Gdyni
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła zażalenia trzech firm w sprawie przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Wkrótce nastąpi oficjalne podpisanie umowy z konsorcjum wybranym w przetargu. Prace mogą ruszyć w październiku.

Krajowa Izba Odwoławcza potwierdziła, że wybór oferty NDI i Besix - polsko-belgijskiego konsorcjum był zgodny z prawem. Od wyników przetargu, który Urząd Morski w Gdyni rozstrzygnął 19 sierpnia tego roku, odwołały się trzy podmioty odrzucone w postępowaniu. To konsorcjum Budimex i Ferrovial, China Harbour Engineering Company oraz wybrany wykonawca N.V. Besix oraz NDI.

Usuwają szuwar w miejscu przyszłego przekopu. Ciężki sprzęt pracuje na Mierzei Wiślanej

NDI wraz z Besix będą realizować pierwszy etap budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Będzie to największa część tej inwestycji. Konsorcjum zaoferowało, że zrealizuje ją za kwotę 922,270 mln zł. Była to najniższa z ofert (za nieco wyższą sumę budowę chciał zrealizować Budimex).

Zaznaczmy, przetarg obejmował budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym, w okolicach Krynicy Morskiej.

Kanał żeglugowy ma mieć 1 km długości i 5 metrów głębokości. Docelowo ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 metrów, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa ma się zakończyć w 2022 roku.

- Od dawna przygotowaliśmy się do tego, by wspólnie z Besixem podjąć kolejny projekt z zakresu hydrotechniki. Wspólnie pracowaliśmy przy budowie terminala DCT, ale współpraca sięga już 25 lat – powiedziała Prezes Zarządu NDI Małgorzata Winiarek Gajewska. - Budowa przekopu przez Mierzeję Wiślana to unikalny projekt, bo zadań z zakresu hydrotechniki nie ma w naszym kraju aż tak wielu. Teraz przygotowujemy się już logistycznie do podpisania umowy i realizacji inwestycji.

Zgodnie z zapowiedzią dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni, Wiesława Piotrzkowskiego, wkrótce nastąpi oficjalne podpisanie umowy z wykonawcą I etapu kanału żeglugowego.

Przekop Mierzei Wiślanej. Zobacz animowaną wizualizację inwestycji:

TOP 100 POMORSKICH FIRM - RAPORT:

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki