Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pomorskie firmy liczą na Pomorzan

Jacek Klein
Pomorscy przedsiębiorcy chcą wyrobić w mieszkańcach województwa poczucie lokalnego patriotyzmu. Pomorski Klub Biznesu, zrzeszający ok. 70 przedsiębiorstw, zainicjował program "Wybieram Pomorskie - dbam o siebie i swój region".

- Edukacja społeczeństwa w zakresie tego co regionalne, produkowane przez pomorskich pracowników, w pomorskich firmach, ma być gwarancją ciągłości i płynności istnienia przedsiębiorstw, miejsc pracy i dochodów - mówi Robert Koślicki, prezes Pomorskiego Klubu Biznesu. - Mieszkańcy Dolnego Śląska czy Wielkopolski mają wyrobioną wiedzę o wartości lokalnych marek i kierują się nią przy codziennych zakupach. Dlaczego tak nie ma być na Pomorzu. Chcemy uświadomić konsumentom, że mamy wiele wartościowych firm oferujących usługi i wyroby wysokiej jakości. Trzeba też mieć świadomość, że pieniądze wydane na lokalne produkty w pewnym sensie do nas wrócą w postaci podatków czy wynagrodzenia.

Program pod patronatem marszałka województwa dopiero ruszył. Przystąpiło do niego na razie 11 przedsiębiorstw.

- Jest to idealny projekt, aby edukować lokalne społeczeństwa, by wybierały produkty lokalne i wspierały lokalny biznes z pożytkiem dla ogółu - mówi Paweł Szydłowski z firmy Piekarnia Szydłowski.

- Jesteśmy jedynym browarem na Pomorzu znanym w całej Polsce - mówi Wojciech Radtke z browaru Amber. - Przystąpienie do programu było naturalnym odruchem wynikającym z poczucia obowiązku. Organizatorzy programu mają przed sobą jednak ciężką pracę, aby wyrobić w mieszkańcach poczucie patriotyzmu.

Prezes Robert Koślicki zapewnia, że inicjatywa nie stanie się kolejnym klubem spotkań przedsiębiorców.

- Chcemy dotrzeć do umysłów wszystkich Pomorzan i mamy już zaplanowane konkretne działania - mówi. - Na produktach firm uczestniczących w naszym przedsięwzięciu będzie zamieszczone logo programu, aby łatwo można było je rozpoznać. Odbywać się będą imprezy i akcje promocyjne w trakcie targów oraz w mediach.

Do programu przystąpić może każda pomorska firma, niezależnie od branży w której działa. Będzie jednak weryfikowana i sprawdzona pod kątem jakości oferowanych usług i wyrobów. Przystąpienie do programu nie jest darmowe. W zależności od pakietu promocyjnego i obrotów firmy roczna opłata członkowska wynosi od 1 do 40 tys. zł.

O tym że to co pomorskie jest dobre, już od lat przekonujemy naszych Czytelników. "Dziennik Bałtycki" prowadzi plebiscyt na Pomorski Top Produkt. Z jakim wyrobem lub marką powinien być kojarzony nasz region? Na to pytanie odpowiedzieli mieszkańcy Pomorza już szósty raz.

Znane pomorskie marki

Na Pomorzu działa wiele firm o uznanej przez klientów marce. Najczęściej kojarzoną z naszym regionem i zarazem największą firmą jest naftowy koncern Grupa Lotos. W branży finansowej jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek jest ubezpieczeniowa Ergo Hestia. W branży wyposażenia wnętrz znane nawet za granicą są drzwi produkowane przez firmę Porta KMI. Na stołach, nie tylko pomorskich, często goszczą sałatki rybne Neptun, piwo Amber, mleko z Maćków czy wędliny z Zakładów Mięsnych Nowak. Wielu mieszkańców naszego regionu chodzi w butach słupskiej marki Gino Rossi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki