Po szesnastu latach przerwy na ulice Gdyni powrócą przegubowe trolejbusy [zdjęcia]

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Pierwszy z kilkunastu przegubowych, supernowoczesnych trolejbusów Solaris Trollino 18 IV, dotarł już do Gdyni.

Jeszcze w tym roku wyruszy w trasę. Oznacza to, że po szesnastu latach przerwy pasażerowie w Gdyni ponownie zobaczą na jej ulicach na regularnym połączeniu kursowym trolejbus przegubowy!

Jak na razie Solaris Trollino 18 czwartej generacji był jedynie testowany, ale i tak wzbudził sporą sensację wśród pasażerów. Miłośnicy komunikacji umieścili nawet na swoim profilu film pokazujący, jak supernowoczesny pojazd prezentuje się i radzi sobie na linii 29. To o tyle istotne, że właśnie na tej trasie trolejbus musi pokonać spore przewyższenie, podjeżdżając ul. Gryfa Pomorskiego pod osiedle Fikakowo, używając do tego celu napędu pomocniczego, baterii litowo-jonowej. Na tym odcinku nie ma bowiem trakcji trolejbusowej. Mimo to Solaris Trollino 18, zresztą zgodnie z przewidywaniami i zapewnieniami producenta, doskonale sobie poradził.

- Widziałam go wieczorową porą na pętli przy ul. Lipowej, wracając z psem z lasu - mówi Monika Górecka, mieszkanka Fikakowa. - Trolejbus prezentuje się naprawdę pięknie. Jest w nim dużo więcej miejsca. Ma też charakterystyczny, nowy wyświetlacz.

Urzędnicy i organizatorzy komunikacji miejskiej w Gdyni nie zdecydowali się jednak, jak na razie, oficjalnie pochwalić nowym nabytkiem.

- Wszystko przyjdzie w swoim czasie - mówi pracownik Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej. - Solaris Trollino 18 będzie zaprezentowany z wielką pompą, a na jego pokładzie odbędzie się konferencja prasowa i przejazd dla dziennikarzy.

Pojazd zamówiony został w pakiecie z 29 innymi w kwietniu tego roku. Właśnie wtedy podpisana została umowa na dostarczenie trzydziestu supernowoczesnych trolejbusów do Gdyni z przedstawicielami polskiej firmy Solaris. W gronie tym znaleźć ma się aż szesnaście pojazdów przegubowych, które zadebiutują we flocie PKT. W ramach transakcji za ponad 95 milionów złotych Solaris dostarczy także nowe baterie litowo-jonowe, które pozwolą zmodernizować 21 pojazdów z obecnego taboru i przystosować je do pokonywania liczących wiele kilometrów odcinków bez konieczności korzystania z trakcji.

Czytaj także: Gdynia zainwestuje w nowoczesny tabor. Poznaj przyszłroczne wydatki miasta i budżet opiewający na ponad 1,85 miliarda złotych!

- Gdynia dostanie szczególne pojazdy, pełne najnowszych rozwiązań technicznych - mówił w kwietniu tego roku Zbigniew Palenica, wiceprezes Solarisa. - Będą Solarisami nowej, czwartej generacji. Podobne trolejbusy produkujemy dla 13 różnych krajów, między we Włoszech: w Mediolanie, Rzymie, Bolonii czy Parmie, jak również w Niemczech, Hiszpanii, czy na Łotwie.

iPolitycznie - Czy słowa Stefańczuka o Wołyniu to przełom?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie