reklama

Opóźnienie w budowie drogowej części trasy Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku. Wszystko przez słup wysokiego napięcia

Maciej Pietrzak
Maciej Pietrzak
Zaktualizowano 
Opóźnienie na budowie Nowej Bulońskiej Północnej wynika z konieczności przeniesienia linii wysokiego napięcia Jerzy Pinkas/gdansk.pl
Układ drogowy NBP miał być według ostatnich zapowiedzi Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska gotowy do końca bieżącego roku. Wszystko wskazuje jednak na to, że tego terminu nie da się dotrzymać. Wykonawca inwestycji - firma NDI - będzie musiała przepiąć linię wysokiego napięcia w rejonie jednego z kluczowych elementów nowej trasy - tzw. estakady weneckiej. To wydłuży prace na niej do wiosny.

Przesunięcia słupa w okolicy budowanej estakady domagali się protestujący okoliczni mieszkańcy. Procedura zmiany jego lokalizacji wstrzymała realizację robót ziemnych na omawianym odcinku, a tym samym opóźnia się wykonanie prac związanych z układaniem kolejnych warstw nawierzchni drogowej i torowej.

– Wykonawca robót nie wystąpił jeszcze do nas z oficjalnym wnioskiem o zmianę terminu. Sygnalizował jednak, że z uwagi na konieczność przepięcia linii wysokiego napięcia, której przełożenie uzależnione jest od zewnętrznego operatora, prace na budowanej estakadzie mogą się przedłużyć. Przeniesienie linii wysokiego napięcia warunkuje zakończenie prac na estakadzie, a co za tym idzie i termin udostępnienia całego układu drogowego. Procedury związane tylko z tym elementem inwestycji potrwają do wiosny 2020 r., wcześniej uruchamiane dla ruchu kołowego będą inne części inwestycji - mówi Agnieszka Zakrzacka z nadzorującej inwestycję Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

30 listopada zaplanowane jest oddanie do użytkowania odcinka w rejonie ulic Myśliwskiej i Nowej Wołkowyskiej, a do końca roku fragmentu drogi pod trasą W-Z. Pozostałe odcinki, z wyłączeniem estakady, też będą przejezdne, ale z lokalnymi utrudnieniami - dodaje Agnieszka Zakrzacka.

PLAC BUDOWY NOWEJ BULOŃSKIEJ ROK TEMU:

Budowa Nowej Bulońskiej w Gdańsku, sierpień 2018 [galeria zd...

Linia tramwajowa na Nowej Bulońskiej Północnej

Zgodnie z ostatnio podawanymi terminami - w maju - ma zostać uruchomiona za to na NBP dwutorowa linia tramwajowa. Będzie ona przedłużeniem istniejącej łączącej Piecki-Migowo z Siedlcami.

Nowa linia na trasie przecinać będzie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. Wzdłuż niej zaplanowano cztery przystanki komunikacji miejskiej - "Nowa Politechniczna", "Łabędzia", "Stolema", "Zabornia".

Dodatkowo powstanie węzeł integracyjny tramwajowo-autobusowy Ujeścisko wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo-autobusowy Zabornia.

Budowa Nowej Bulońskiej Północnej

Przypomnijmy, że budowa NBP jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. Zadanie realizowane jest w ramach Gdańskiego Programu Komunikacji Miejskiej – GPKM etap IVa. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm, którego liderem jest firma NDI S.A. z Sopotu.

Wartość kontraktu wynosi 192 mln zł. Inwestycja dofinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 - 2020. Dofinansowanie unijne wynosi 58,5 mln złotych.

Wspomniana estakada wenecka, która powstaje na trasie, jest wyjątkowym w skali kraju obiektem inżynieryjnym.

Estakada wenecka - wyjątkowy obiekt inżynieryjny rośnie na p...

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

FLESZ: Mniej zabitych, więcej pijanych. Bilans akcji "Znicz"

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Sprzęt z budowy nowej Bulońskiej 2 razy dziennie przejeżdża przez ul. Wiewiórczą, gdzie obowiązuje ograniczenie dopuszczalnego ciężaru pojazdów. Mało tego, przejeżdżają też całym tym konwojem przez wąską ubitą dróżkę na terenie ogródków działkowych. Może wykonawca do tego się odniesie? Bo też zaczniemy protestować.

Dodaj ogłoszenie