Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Odcinek DW214 w Lęborku zostanie zamknięty. Będą objazdy

Marcin Kapela
Marcin Kapela
Most budowany jest w odległości ok. 1,5 km od obecnego przebiegu Drogi Krajowej 6, w ciągu ulicy Krzywoustego. Obecnie funkcjonuje w tym miejscu tymczasowa organizacja ruchu związana z budową podpór obiektu mostowego.
Most budowany jest w odległości ok. 1,5 km od obecnego przebiegu Drogi Krajowej 6, w ciągu ulicy Krzywoustego. Obecnie funkcjonuje w tym miejscu tymczasowa organizacja ruchu związana z budową podpór obiektu mostowego. Janusz Częstkowski
Trwają prace związane z budową drogi ekspresowej S6 Leśnice - Bożepole Wielkie. Już wkrótce, na czas montażu elementów konstrukcji obiektu mostowego, zostanie czasowo zamknięty odcinek Drogi Wojewódzkiej 214 w Lęborku.

Zamknięcie drogi na czas budowy mostu w Lęborku

Trwają prace związane z budową drogi ekspresowej S6 na odcinku Leśnice - Bożepole Wielkie. To najdłuższy odcinek trasy S6 w województwie pomorskim. Wykonawcą inwestycji jest Budimex, a wartość umowy to ponad 718,6 mln zł. Pierwsze pojazdy pojadą nową trasą w 2025 r.

W najbliższym czasie, bo od 14 lutego na okres około 3 tygodni zamknięty zostanie odcinek drogi na wysokości budowanego mostu a ruch zostanie poprowadzony objazdami.

Most budowany jest w odległości ok. 1,5 km od obecnego przebiegu Drogi Krajowej 6, w ciągu ulicy Krzywoustego. Obecnie funkcjonuje w tym miejscu tymczasowa organizacja ruchu związana z budową podpór obiektu mostowego.

Przeprowadzony w 2020 r. pomiar ruchu ulicą Jana Pawła II do granic Lęborka wykazał średni dobowy ruch roczny na poziomie niemal trzynastu tysięcy pojazdów, w tym 3,6 % to pojazdy ciężarowe. Od granicy Lęborka do Osowa Lęborskiego było to nieco ponad 7,5 tysiąca pojazdów, w tym 4,3 % ciężarowych.

Zamknięcie nie będzie dotyczyło służb ratunkowych oraz pojazdów służby drogowej Zarządu Dróg Wojewódzkich, które będą poruszać się utwardzoną drogą wzdłuż zamkniętego odcinka.

Przebieg objazdów

Dla jadących od strony centrum Lęborka objazd do DW 212 i 214 zostanie poprowadzony drogą powiatową, której częścią jest ulica Kaszubska w stronę Popowa a następnie w kierunku Łebuni, do skrzyżowania DW212/DW214. Objazd w przeciwnym kierunku będzie odbywać się na analogicznej trasie.

We wszystkich punktach ze zmianą kierunku jazdy będzie kilkadziesiąt tablic F-9, wskazujących kierunek objazdu w związku z zamknięciem drogi dla ruchu.

Zakres inwestycji

Odcinek drogi, który ma początek od węzła w Bożympolu Wielkim, miejscami prowadzi wzdłuż linii kolejowej 202 i przecina zalesiony teren oraz zabudowania. Na wysokości Mostów (gm. Nowa Wieś Lęborska) skręca na południe, aby ominąć Lębork i zakończyć się na wysokości Leśnic. Drogi przecinające się z przyszłą drogą ekspresową mają także zostać przebudowane, a cała trasa zyskać infrastrukturę służącą ochronie środowiska. Chodzi o przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne czy system odwodnienia.

Trasa będzie dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i z pasem awaryjnego postoju. Budimex wybuduje też węzły: Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce. Powiększy się też istniejący węzeł w Bożympolu Wielkim. Oto, co jeszcze obejmuje zakres inwestycji:

  • przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z obwodnicą;
  • budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • budowę estakady nad istniejącą drogą wojewódzką nr 214, linią kolejową nr 229 oraz 237, rzeką Okalica oraz drogą powiatową nr 1330G;
  • budowę pozostałych obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
  • budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów;
  • budowę przepustów pod obwodnicą i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
  • budowę oświetlenia drogowego;
  • budowę kanalizacji teletechnicznej;
  • budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
  • realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,
  • budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych;
  • wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
  • rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;
  • opracowanie dokumentacji powykonawczej;
  • wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
  • uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki