Nowe tereny Portu Gdynia. Jeden port wiele możliwości

MT
mat. prasowe
Zmiana granic Portu Gdynia stwarza nowe możliwości rozwoju w obszarze zaplecza logistyczno- magazynowego ze szczególnym uwzględnieniem Doliny Logistycznej w gminie Kosakowo oraz otwartego akwatorium Portu Gdynia pod budowę Portu Zewnętrznego.

Celem opublikowanego rozporządzenia jest przekształcenie Portu Gdynia w uniwersalny port multimodalny – węzeł transportowy korytarza Północ- Południe, który stanowi jeden z kluczowych elementów realizacji założeń: „Strategia rozwoju Portu Gdynia do 2027 roku”.

W granice portu włączone zostały także obszary strategiczne z punktu widzenia dalszego rozwoju, w tym również terenów uprzednio wykorzystywanych przez Stocznię Remontową Nauta S.A. oraz Dalmor S.A. obejmujących Molo Rybackie.

- Możemy dzisiaj te tereny już zacząć nabywać, mając prawo pierwokupu jednocześnie unikamy sytuacji spekulowania gruntami, z punktu widzenia terenów Nauty, które mamy już od dwóch lat, będziemy płacić niższy podatek od nieruchomości co wpłynie też na naszą sytuację ekonomiczną – komentuje Adam Meller- Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

Objęcie granicą portu gruntów „Doliny Logistycznej”, zlokalizowanej w gminie Kosakowo, ma na celu stworzenie platformy logistycznej dla portu – zaplecza o działalności i funkcji składowo-przemysłowej. Takie powiększenie obszaru Portu Gdynia jest niezbędne z uwagi na dynamiczny wzrost przeładunków. Teren ten znajduje się w odległości około 1,5 km od zachodniej granicy portu i będzie stanowił enklawę z zapewnionym bezpośrednim dostępem do nabrzeży portowych po realizacji planowanej Drogi Czerwonej, na przedłużeniu ul. Janka Wiśniewskiego.

Nowe tereny Portu Gdynia. Jeden port wiele możliwości
mat. prasowe

W trosce o rozwój portu oraz komfort mieszkańców zlokalizowanych w bliskim otoczeniu Portu Gdynia, w strukturę tkanki portowej włączony został obszar Mola Rybackiego położony w bezpośrednim sąsiedztwie pozyskanej od Stoczni Remontowej „Nauta” nieruchomości. Włączenie obszaru Mola Rybackiego w granice portu pozwoli na utworzenie naturalnej bariery, niwelującej wpływ działalności portowej na tkankę miejską. Na wspomnianym obszarze zaplanowane jest utworzenie polskiego Centrum Gospodarki Morskiej. Miejsce to służyć będzie koncentracji firm i przedsiębiorstw z branży morskiej, co przyczyni się do zrównoważonego rozwoju portu i miasta.

Ze względu na plan budowy Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia, o którym mowa w rządowym projekcie Programu rozwoju polskich portów morskich do roku 2020 (z perspektywą do 2030 roku), korekcie poddany został również obszar morski wód wewnętrznych. Lokalizacja falochronów osłonowych, wypracowana w koncepcji budowy Portu Zewnętrznego, wykraczała poza granice Portu Gdyni

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak przekuć naukę w sukces biznesowy? Pomogą w tym spin-offy

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie