MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Gdańsk: Zmiany na lotnisku w Rebiechowie

Jacek Klein
Włodzimierza Machczyńskiego na stanowisku prezesa gdańskiego portu lotniczego zastąpił Tomasz Kloskowski. Zmiana w trakcie realizacji ogromnych inwestycji w żaden sposób ich nie zakłóci - argumentują właściciele lotniska.

Za zmianami we władzach spółki głosowały m.in. miasto Gdańsk oraz Urząd Marszałkowski, główni udziałowcy lotniska.

- To był wniosek przedstawiony przez większościowych właścicieli, czyli właśnie Gdańsk i Urząd Marszałkowski - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - My mamy tylko 1 procent udziałów i uznaliśmy, że nie powinniśmy kreować polityki kadrowej prowadzonej przez tych, którzy mają większość.

Co spowodowało zmiany kadrowe w zarządzie lotniska?
- Po prostu przyszedł czas na zmiany - tłumaczy Antoni Pawlak, rzecznik prasowy prezydenta Gdańska. - Potrzeba było nowego człowieka. To naturalne, że ludzie na stanowiskach się zmieniają. Należy czasem zmieniać pracę. Pana Machczyńskiego zastąpił jego wieloletni współpracownik, zatem można nazwać to kontynuacją.

Kolejny duży udziałowiec - Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze - wstrzymał się od głosowania nad obsadzeniem stanowiska prezesa.

- Wybór prezesa był konieczny, ponieważ kadencja pana Machczyńskiego dobiegła końca. Samorząd przedstawił dwie kandydatury - powiedział Kamil Wnuk, rzecznik prasowy PP Porty Lotnicze. - Obie oceniliśmy jako dobre. Uznaliśmy,że decyzja, kto ma zarządzać lotniskiem, należy do samorządu.

Nowoczesny terminal wart miliony
Rozbudowa gdańskiego lotniska jest elementem przygotowań Gdańska do organizacji mistrzostw Euro 2012. Budowa nowego terminalu pasażerskiego to część największego w historii portu lotniczego programu inwestycyjnego przewidzianego na lata 2009-2015, którego wartość wynosi prawie 400 mln zł netto. Nowy terminal pasażerski zwiększy przepustowość lotniska z 2 do 5 mln pasażerów rocznie. Po rozbudowie powstanie trzykondygnacyjny budynek z jednym podziemnym piętrem. Ze starym terminalem połączy go łącznik. Oprócz terminalu zbudowane zostaną droga kołowania równoległa do drogi startowej, dwie płyty postojowe dla samolotów.
Program inwestycyjny finansowany będzie z trzech źródeł: dotacji unijnej pochodzącej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, kredytu bankowego oraz ze środków własnych spółki, obejmujących m.in. gotówkowe podniesienie kapitału zakładowego przez wspólników.

Wywiad z Włodzimierzem Machczyńskim byłym prezesem Portu Lotniczego Gdańsk w środowym, papierowym wydaniu "Polski Dziennika Bałtyckiego"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki