Mało tego, użeglugowienie tej rzeki zagwarantowałoby nam możliwość sprawnej obsługi rozwijających się portów Pomorza, przyczyniłoby się do zwiększenia przewozu ładunków, pasażerów, stworzenia tysięcy nowych miejsc pracy, rozwoju ruchu turystycznego i agroturystyki. Niezwykle ważnym aspektem przemawiającym za uregulowaniem tej drogi śródlądowej jest zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom przed powodzią, a zarazem przeciwdziałanie skutkom suszy.
Dlatego od ponad dwóch lat nasza redakcja prowadzi szeroko zakrojoną akcję społeczną "Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle", w ramach której walczymy o odbudowanie drogi wodnej na tej rzece. Nie chcemy dalej przyglądać się wieloletnim zaniedbaniom w wykorzystywaniu potencjału Wisły. Po naszych publikacjach sprawą dróg wodnych śródlądowych, w tym Wisły, zajęła się Najwyższa Izba Kontroli, która stwierdziła fatalny jej stan i opieszałość urzędników. Dzięki naszej akcji wiele spraw ruszyło do przodu - stworzono specjalne plany rozwoju polskich rzek, zadbano o to, by bardziej skupić w jednych rękach kwestie związane z rzekami (przypomnijmy, że jeszcze dwa lata temu zajmowało się tym siedem ministerstw), niedługo powstanie zarząd dorzecza Wisły, w Sejmie powstał Zespół ds. Przywrócenia Żeglowności Wiśle.
Zdaniem ekspertów, w obliczu spodziewanych zmian klimatycznych coraz częściej mogą występować powodzie i susza. Dlatego nie możemy czekać z założonymi rękami. Musimy działać, wywierać presję na rządzących, domagać się od rządu konkretnych decyzji w sprawie Wisły. Musimy poruszyć wiatr od morza - to nasz obowiązek, wynikający z nadmorskiego położenia regionu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?