Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Aktywiści chcą więcej miejsca dla pieszych i rowerzystów w Gdańsku. Przygotowali obywatelski projekt uchwały dla miejskich radnych

Rafał Mrowicki
Rafał Mrowicki
Współautorzy obywatelskiego projektu uchwały "Bezpieczniej po Gdańsku": Paweł Mrozek (Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Federacja Piesza Polska) i Tomasz Larczyński (Lepszy Gdańsk)
Współautorzy obywatelskiego projektu uchwały "Bezpieczniej po Gdańsku": Paweł Mrozek (Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Federacja Piesza Polska) i Tomasz Larczyński (Lepszy Gdańsk) Rafał Mrowicki
Miejscy aktywiści chcą rozszerzenia niedawnego pomysłu władz Gdańska ws. rozszerzenia przestrzeni dla pieszych i rowerów. Ich zdaniem akcja powinna objąć znacznie więcej miejsc. Przygotowali projekt uchwały, która wspomina o ok. 200 lokalizacjach.

Wiceprezydent Gdańska ds. zrównoważonego rozwoju Piotr Grzelak zapowiedział przed tygodniem zwiększenie przestrzeni dla poruszania się pieszych. Zmiany mają objąć m.in. Trakt Konny, część alei Grunwaldzkiej, która ma zostać zwężona dla ruchu samochodów, w Oliwie na ul. Cejnowy (łączy obszar dworca z pętlą tramwajową) oraz Kanapariusza (prowadząca do Katedry Oliwskiej), a także Wrzeszczu, w obrębie ulic Grażyny (prowadząca ruch do dworca) oraz Białej. Podobnie jak w ub. latach Główne Miasto zostanie objęte rozszerzoną strefą ograniczonej dostępności oraz strefą zamieszkania.

Współautorzy obywatelskiego projektu uchwały "Bezpieczniej po Gdańsku": Paweł Mrozek (Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Federacja
Współautorzy obywatelskiego projektu uchwały "Bezpieczniej po Gdańsku": Paweł Mrozek (Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Federacja Piesza Polska) i Tomasz Larczyński (Lepszy Gdańsk) Rafał Mrowicki

Aktywiści reprezentujący Instytut Metropolitalny, Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Federację Piesza Polska oraz Stowarzyszenie Lepszy Gdańsk chcą poszerzenia katalogu tych miejsc. Przygotowali w tym celu obywatelski projekt uchwały, który po zebraniu ponad 300 podpisów zostanie złożony w Radzie Miasta Gdańska. Dwóch społeczników zaprezentowało projekt podczas konferencji prasowej przed siedzibą Rady Miasta Gdańska.

Tydzień temu władze Gdańska zaprezentowały rewolucyjne rozwiązania zmierzające do usprawnienia ruchu pieszo-rowerowego w czasie pandemii. Popieramy to, ale chcemy to mocno poszerzyć. Naszym zdaniem zaproponowane tydzień temu działania są mocno symboliczne. Chcemy utworzenia nowych przejść dla pieszych
- powiedział dr Tomasz Larczyński z Lepszego Gdańska.

Główne założenia projektu uchwały "Bezpiecznie po Gdańsku" są następujące:

  • 1) Poszerzenie chodników przynajmniej do 2,5 metra, tak, by piesi mogli mijać się w odległości 2 metrów, kosztem miejsc parkingowych na chodnikach,
  • 2) Wyznakowanie dodatkowych, tymczasowych przejść dla pieszych, tak, by piesi nie tłoczyli się na obecnych - zbyt mało licznych w Gdańsku,
  • 3) Utworzenie dodatkowych dojść na przystanki tramwajowe i autobusowe, by rozrzedzić pieszych dochodzących z jednego dojścia,
  • 4) Utworzenie tymczasowych pasów lub dróg dla rowerów w jezdni, tam, gdzie ich najbardziej brakuje (np. Armii Krajowej czy Kołobrzeska), po to, by ułatwić bezpieczną podróż rowerem w sytuacji, w które pojemność transportu publicznego została znacząco ograniczona.

Po pierwszych dwóch miesiącach pandemii ruch uliczny wraca do dawnej normy. Aktywiści twierdzą jednak, że dobrym czasem na wdrożenie takiego rozwiązania może być lato.

- Spotkaliśmy się tu zamaskowani, ale nasze intencje są jak najbardziej szczere i otwarte. Kiedyś zdejmiemy te maski, natomiast nie chcielibyśmy by te zmiany, które miasto wykonuje, nie były tymczasowe, ale stały się świadectwem i były wzorem dla innych miast w Polsce - mówił Paweł Mrozek z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Pandemia daje władzom możliwość przetestowania nowych rozwiązań. Uchwała będzie miała charakter deklaratywny dla miasta, ale będzie stnaowić dyrektywę dla nowych rozwiązań. Mamy wiele miejsc w Gdańsku, gdzie ludzie przebiegają przez jezdnię bo przejścia dla pieszych są dla siebie oddalone. To np. aleja Hallera, czy Jana Pawła II. Liczymy na to, że miasto potraktuje to jako wsparcie swoich działań z naszej strony - dodał.

Ruch wzrósł w porównaniu z najgorszym momentem pandemii, ale i tak jest nieco mniejszy niż zwykle. W sezonie wakacyjnym ten ruch naturalnie będzie mniejszy. To dobra okazja by to wypróbować

- dodaje Tomasz Larczyński.

Aktywiści liczą, że projekt uchwały uda się przedłożyć na czerwcową sesję Rady Miasta Gdańsk, tak by rozwiązania można było wprowadzić już w lipcu.

Szczegółowe założenia projektu uchwały "Bezpieczniej po Gdańsku"

Otwarta lista chodników i pasów dla rowerów przeznaczonych do poszerzenia

VII DWÓR

  • Ul. Michałowskiego od ul. VII Dwór w kierunku zachodnim

ANIOŁKI

  • Skrzyżowanie Al. Zwycięstwa/Hallera (przeniesienie drogi dla rowerów na prawoskręty al. Zwycięstwa oraz Hallera, w kierunku północnym, poszerzenie chodnika o dotychczasową drogę dla rowerów)
  • Al. Zwycięstwa - przeniesienie parkowania wzdłuż “traktu konnego” w całości na jezdnię, zwłaszcza na odcinku 33-40, wzdłuż Parku Akademickiego wyznaczenie parkowania równoległego (obecnie brak oznakowania)

BRĘTOWO

  • Ul. Leśna Góra od skrzyżowania z Góralską do ul. Leśna Góra 15

BRZEŹNO

  • Ul. Dworska na całej długości, w tym droga wewnętrzna na zapleczu ul. PCK i plac przed biblioteką (w całości użytkowany jako nielegalny parking)
  • Ul. Korzeniowskiego, jedna (dowolna) strona

JASIEŃ

  • Ul. Kartuska na całej długości w dzielnicy Jasień, na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

JELITKOWO

  • Ul. Kapliczna od Pomorskiej do Piastowskiej, na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

KOKOSZKI

  • Ul. Osiedlowa na całej długości

LETNICA

  • Ul. Starowiejska od Michny w kierunku południowym

ŁOSTOWICE

  • Ul. Świętokrzyska na całej długości

MAŁE PRZYMORZE

  • Ul. Bora-Komorowskiego na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

NOWY PORT

  • Ul. Góreckiego od pl. Wolności do Oliwskiej
  • Ul. Wolności, strona południowa
  • Ul. Na Zaspę, ul. Rybołowców, ul. Strajku Dokerów - na wymienionych ulicach usunięcie parkowania z chodników i dodatkowo z przyległych trawników za pomocą środków dostępnych bieżąco dla GZDiZ

ORUNIA

  • Ul. Raduńska, chodnik po stronie zachodniej

OSOWA

  • Ul. Wodnika od Kielnieńskiej do Junony, na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni lub drogą dla rowerów

PIECKI-MIGOWO

  • Ul. Piecewska, na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni

PRZERÓBKA

  • Ul. Bajki, na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni

SIEDLCE

  • Ul. Zakopiańska na całej długości

STOGI

  • Ul. Pawia, na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni
  • Ul. Rozłogi na całej długości

SUCHANINO

  • Ul. Beethovena, na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni
  • ŚRÓDMIEŚCIE
  • Długie Ogrody - chodnik po stronie północnej
  • Ul. Korzenna na całej długości
  • Ul. Łagiewniki na całej długości
  • ul. Łąkowa - realne przywrócenie pieszym chodników w strefie zamieszkania zach. jezdni oraz na placu między ul. Królikarnia i Sempołowskiej
  • ul. Toruńska - wyznaczenie miejsc postojowych w jezdni
  • Plac Wałowy
  • ul. Rzeźnicka, na całej długości
  • ul. Pod Zrębem, na całej długości
  • ul. Dolna Brama, na całej długości

STRZYŻA

  • Ul. Chopina od skrzyżowania z Wojska Polskiego do skrzyżowania z Hubala
  • Ul. Chrzanowskiego - od nr 24 do 82 - strona parzysta oraz wzdłuż ogrodzenia szkoły
  • Ul. Wilka-Krzyżanowskiego wzdłuż i vis a vis budynku szkoły
  • Al. Grunwaldzka 218-232 - usunięcie parkowania oraz nielegalnego przejeżdżania przez chodnik (dojazd do również nielegalnych miejsc parkingowych)

WIELKIE PRZYMORZE

  • Ul. Dąbrowszczaków (L. Kaczyńskiego) na całej długości

WRZESZCZ DOLNY

  • Ul. Danusi po obu stronach
  • Ul. Kościuszki na całej długości na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony pasem zieleni od jezdni, za wyjątkiem strony południowej od Legionów do Chrobrego
  • Ul. Mickiewicza od pl. Komorowskiego do Klonowicza po obu stronach, oraz od ul. Klonowicza do Kochanowskiego po stronie południowej
  • Ul. Wenedy na całej długości
  • Ul. Pestalozziego na całej długości

WRZESZCZ GÓRNY

  • Ul. Jaśkowa Dolina na całej długości
  • Ul. Konopnickiej na całej długości
  • Ul. Partyzantów na całej długości
  • Ul. Matki Polki na całej długości, oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku ul. Partyzantów
  • Ul. Matejki usunięcie parkowania oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku ul. Jaśkowa Dolina
  • al. Grunwaldzka (chodnik południowy na odcinku ul. Słowackiego do ulicy Klonowej)
  • Ul. Słowackiego (od ul. Chrzanowskiego do ul. Trawki - wyznaczenie miejsc postojowych w na jezdni)
  • Ul. Reymonta (od ul. Słowackiego do ul. Chrzanowskiego)
  • Ul. Obywatelska na całej długości, oraz stworzenie ulicy jednokierunkowej w kierunku Nowej Słowackiego (Żołnierzy Wyklętych)
  • ul. gen. de Gaulle (przesunięcie miejsc postojowych w całości na jezdnię lub bliżej osi jezdni)

ZASPA-MŁYNIEC

  • Ul. Hynka od Jana Pawła II w kierunku północnym

ZASPA-ROZSTAJE

  • Ul. Leszczyńskich, na odcinkach, na których chodnik nie jest oddzielony od jezdni pasem zieleni

Otwarta lista tymczasowych przejść dla pieszych

Uwaga: rolę komunikacyjną spełniają także przejścia utworzone jako dodatkowe dojścia do przystanków ZTM Gdańsk

VII DWÓR

  • Skrzyżowanie Polanki/Michałowskiego

ANIOŁKI

  • Al. Zwycięstwa w ciągu ul. Curie-Skłodowskiej, Tuwima, Orzeszkowej z dojściem na przystanki tramwajowe

BRĘTOWO

  • Ul. Leśna Góra między sklepem Elwart a szkołą

BRZEŹNO

  • Ul. Krasickiego na wysokości przychodni

CHEŁM

  • Skrzyżowanie Chałubińskiego/Grabowskiego

KOKOSZKI

  • Skrzyżowanie Kalinowa/Lubczykowa

KRAKOWIEC-GÓRKI ZACHODNIE

  • Skrzyżowanie Łęczycka/Łowicka

LETNICA

  • Marynarki Polskiej, na wysokości Stalowej

NOWY PORT

  • Ul. Wyzwolenia na wysokości wschodniego krańca budynku Wyzwolenia 50

OLIWA

  • Al. Grunwaldzka na wysokości Biblioteki UG

ORUNIA

  • Ul. Podmiejska na wysokości skrzyżowania z drogą techniczną na wale Nowej Raduni (przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów)

ORUNIA GÓRNA

  • Skrzyżowanie Małomiejska/Kadmowa
  • Ul. Platynowa, na wysokości Antczaka

OSOWA

  • Skrzyżowanie Kielneńska/Cumowników

PIECKI-MIGOWO

  • Skrzyżowanie Bulońska/Rakoczego (przejście przez wschodni wylot skrzyżowania)

PRZYMORZE MAŁE

  • Bora Komorowskiego, skrzyżowanie z Bzową lub Zgody II

PRZYMORZE WIELKIE

  • Obrońców Wybrzeża, na wysokości wschodniego krańca falowca

SIEDLCE

  • Skrzyżowanie Kartuska/Zagrodowa

SUCHANINO

  • Ul. Beethovena między skrzyżowaniami z Mozarta i Wagnera

ŚRÓDMIEŚCIE

  • Ul. 3 Maja, na przedłużeniu głównego pasażu Forum Gdańsk
  • Ul. Rajska, na wysokości Rajskiej 10

STRZYŻA

  • Skrzyżowanie Chrzanowskiego/Karłowicza

UJEŚCISKO-ŁOSTOWICE

  • Ul. Świętokrzyska, na wysokości apteki Gemini

WRZESZCZ DOLNY

  • Skrzyżowanie Kościuszki/Pestalozziego
  • Skrzyżowanie Kościuszki/Zygmunta Augusta

WRZESZCZ GÓRNY

  • Al. Grunwaldzka, przy Teatrze Miniatura
  • Skrzyżowanie Grunwaldzka/Dmowskiego, południowo-wschodni wylot skrzyżowania
  • Ul. Partyzantów, na wysokości Partyzantów 59-60
  • Al. Grunwaldzka, przejście na wysokości placu Walentynowicz do Sobótki
  • Partyzantów (Trasa Słowackiego) w ciągu ul. Reymonta
  • Słowackiego (Trasa Słowackiego) w ciągu ul. Obywatelskiej

ZASPA-ROZSTAJE

  • Jana Pawła II, na wysokości centrum medycznego

ŻABIANKA-JELITKOWO

  • Ul. Pomorska na wysokości Pomorskiej 86

Otwarta lista dodatkowych, tymczasowych dojść do przystanków ZTM

(Nazwy oznaczają nazwy przystanków; jeśli nie zaznaczono inaczej, przez “perony” rozumie się perony tramwajowe lub tramwajowo-autobusowe)

BRZEŹNO

  • Dworska, peron w stronę Nowego Portu, kraniec północny od strony wschodniej
  • Dworska, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec południowy od strony wschodniej
  • Gdańska, kraniec północny od strony wschodniej
  • Sternicza, kraniec północny od strony wschodniej
  • Wczasy, kraniec wschodni od strony południowej

CHEŁM

  • Chałubińskiego, północny kraniec obu peronów, dojście od wschodu oraz przejście między peronami (łącznie 2 przejścia)
  • Cienista, kraniec zachodni obu peronów autobusowych, przejście między peronami
  • Sikorskiego, północny kraniec obu peronów, dojście z obu stron (łącznie 2 przejścia)

JASIEŃ

  • Gronostajowa, wschodni kraniec peronu autobusowego od strony północnej
  • Pólnicy, wschodni kraniec peronu autobusowego od strony południowej
  • Źródlana, wschodni kraniec obu peronów autobusowych, przejście między peronami

MŁYNISKA

  • Swojska, peron w stronę Śródmieścia, kraniec południowy od obu stron (łącznie 2 przejścia)

NOWY PORT

  • Marynarki Polskiej, kraniec północny obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie 3 przejścia)

OLIWA

  • Bażyńskiego, peron w kierunku Przymorza, kraniec południowy od strony zachodniej
  • Bażyńskiego, peron w kierunku Wrzeszcza, kraniec północny od strony zachodniej
  • Derdowskiego, peron w stronę Przymorza, kraniec południowy, dojścia z obu stron (łącznie 2 przejścia)
  • Derdowskiego, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec północny, dojścia z obu stron (łącznie 2 przejścia)
  • Obrońców Westerplatte, kraniec południowy obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie 3 przejścia)
  • Oliwa Pętla Tramwajowa, południowy kraniec peronu autobusowego, od strony zachodniej (przejście podwójne)
  • Tetmajera, kraniec południowy obu peronów, od strony zachodniej, oraz przejście między peronami (łącznie 2 przejścia)

(Funkcję dojściową dla peronów przystanku autobusowego Biblioteka Główna spełniać będzie przejście tymczasowe na wysokości Biblioteki UG, patrz zał. 2)

PIECKI-MIGOWO

  • Budapesztańska, peron w stronę Śródmieścia, kraniec południowy od strony wschodniej
  • Migowo, kraniec północny obu peronów, od strony wschodniej oraz przejście między peronami (łącznie 2 przejścia)
  • Warneńska, kraniec zachodni obu peronów od obu stron (łącznie 2 przejścia)

PRZYMORZE

  • Bora Komorowskiego, peron w stronę Jelitkowa, od strony wschodniej
  • Czerwony Dwór, peron w stronę Jelitkowa, od strony wschodniej
  • Kołobrzeska, peron w stronę Jelitkowa, kraniec południowy od strony wschodniej
  • Kołobrzeska, peron w stronę Wrzeszcza, kraniec północny od strony zachodniej
  • Piastowska, peron w stronę Jelitkowa, od strony zachodniej, przejście przez jezdnię oraz przez tory (jako 2 przejścia)
  • Piastowska, peron w stronę Wrzeszcza, od strony wschodniej, przejście przez jezdnię oraz przez tory (jako 2 przejścia)
  • Przymorze SKM, przejście między peronami autobusowymi

SIEDLCE

  • Ciasna, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
  • Paska, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
  • Skrajna, zachodni kraniec obu peronów, dojście od północy
  • Zakopiańska, wschodni kraniec obu peronów, dojście od północy

ŚRÓDMIEŚCIE

  • Brama Wyżynna, zgodnie z planami wyznakowania przejścia stałego (liczone jako 3 przejścia: 2 jezdnie oraz przejście między peronami)
  • Dworzec Główny, zgodnie z planami wyznakowania przejścia stałego (liczone jako 3 przejścia: 2 jezdnie oraz przejście między peronami)

STRZYŻA

  • Strzyża, północny kraniec obu peronów, dojście od strony zachodniej oraz przejście między torami (łącznie 2 przejścia)
  • Wojska Polskiego, zachodni kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie 3 przejścia)
  • Zajezdnia, południowy kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie 3 przejścia)
  • Zamenhofa, wschodni kraniec obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między torami (łącznie 3 przejścia)

UJEŚCISKO-ŁOSTOWICE

  • Przemyska, peron w stronę Łostowic (południową), kraniec północny od strony zachodniej - wymaga przejścia podwójnego od strony al. Havla

WRZESZCZ DOLNY

  • Pl. Komorowskiego, kraniec północny obu peronów, przejście między peronami
  • Kościuszki, kraniec północny obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie 3 przejścia)
  • Legionów, kraniec południowy obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie 3 przejścia)
  • Mickiewicza, peron w stronę Brzeźna, kraniec północny, dojścia z obu stron (łącznie 2 przejścia)
  • Mickiewicza, peron w stronę Aniołków, kraniec południowy od strony zachodniej

WRZESZCZ GÓRNY

  • Galeria Bałtycka, kraniec południowy obu peronów, przejście między peronami
  • Jaśkowa Dolina, kraniec zachodni obu peronów, dojścia z obu stron oraz przejście między peronami (łącznie 3 przejścia)
  • Klonowa, kraniec zachodni obu peronów, przejście między peronami
  • Miszewskiego, kraniec wschodni obu peronów, dojście od południa oraz przejście między peronami (łącznie 2 przejścia)

ZASPA

  • Startowa, wschodni kraniec obu peronów, od obu stron oraz odcinkowe usunięcie barierek między peronami (łącznie 2 przejścia)

ŻABIANKA-JELITKOWO

  • Pomorska, południowy kraniec obu peronów, dojście od zachodu oraz przejście między peronami (łącznie 2 przejścia)
  • Pomorska-Osiedle, peron w stronę Jelitkowa, kraniec zachodni od strony północnej Subisława, peron w stronę Jelitkowa, kraniec wschodni od strony północnej

Otwarta lista tymczasowych pasów i dróg dla rowerów oraz torów ruchu rowerów

Jeśli nie zaznaczono inaczej, obiekt na liście jest pasem ruchu dla rowerów

  • Dwukierunkowa droga dla rowerów w Al. Armii Krajowej i Sikorskiego (od Węzła Unii Europejskiej do Witosa), 2,5 km
  • Ul. Wały Piastowskie, Jana z Kolna i Marynarki Polskiej, od Rajskiej do Swojskiej, łącznie 5,6 km pasa pojedynczego - na jednopasmowym odcinku Jana z Kolna prowadzenie ruchu za pomocą znaków P-27 “kierunek i tor ruchu roweru”
  • Ul. Kartuska od Zwierzynieckiej do Łostowickiej, łącznie 3,5 km, tj. 7 km pasa pojedynczego - trasa niemożliwa do wyznakowania w całości w oparciu o pas ruchu dla rowerów, wskazane przemienne użycie pasa i prowadzenia ruchu za pomocą znaków P-27 “kierunek i tor ruchu roweru” w zależności od warunków miejscowych
  • Ul. Kołobrzeska od Rzeczypospolitej do Grunwaldzkiej, łącznie 2,2 km pasa pojedynczego
  • Ul. Podwale Przedmiejskie od Węzła Unii Europejskiej do Siennickiej, 4 km pasa pojedynczego
  • Ul. Świętokrzyska, od Guderskiego do pętli tramwajowej Łostowice Świętokrzyska, wyznaczyć znakiem poziomym P- 27 „kierunek i tor ruchu roweru”.
  • Ul. Małomiejska od ronda przy ul. Platynowej do skrzyżowania z ul. Brzegi, wyznaczenie trasy za pomocą znaku P- 27 „kierunek i tor ruchu roweru”
  • Wyznaczenie znakiem P-27 “kierunek i tor ruchu roweru” kontraruchu w ul. Opackiej i Cystersów
  • Wyznaczenie znakiem P-27 “kierunek i tor ruchu roweru” ruchu rowerów w ul. Bolesława Chrobrego.
  • Wyznaczenie znakiem P-27 “kierunek i tor ruchu roweru” ruchu rowerów w ul. Gdańskiej.
  • Wyznaczenie znakiem P-27 “kierunek i tor ruchu roweru” ruchu rowerów w ul. Dworskiej
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki