Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

18 autobusów elektrycznych już we wrześniu dołączy do floty GAiT. Wiceprezydent Gdańska pojechał do ich fabryki

OPRAC.:
Daniel Nawrocki
Daniel Nawrocki
18 autobusów elektrycznych już we wrześniu dołączy do floty GAiT. Wiceprezydent Gdańska pojechał do ich fabryki
18 autobusów elektrycznych już we wrześniu dołączy do floty GAiT. Wiceprezydent Gdańska pojechał do ich fabryki mat. prasowy
Już pod koniec września do gdańskiej floty autobusowej dołączy 18 autobusów elektrycznych. Będzie to dziesięć autobusów standardowych i osiem przegubowych marki MAN Lion’s City E. Wiceprezydent Gdańska Piotr Borawski, wspólnie z prezesami GAiT pojechał do fabryki Man w Starachowicach zobaczyć, jak wygląda ich produkcja.

Gdańska delegacja w Starachowicach. Wiceprezydent miasta oglądał autobusy, które zasilą flotę GAiT

Proces produkcji autobusów oraz etap realizacji zamówienia dla Gdańska, w środę 5 kwietnia wraz z prezydentem Piotrem Borawskim sprawdzali Maciej Lisicki, prezes GAiT oraz Jerzy Wiatr, wiceprezes GAiT ds. operacyjnych. Przed oficjalnym zwiedzaniem fabryki odbyło się krótkie spotkanie z Clausem Wallensteinem, dyrektorem zarządzającym spółki MAN Truck & Bus Polska oraz Mehmetem Sermetem, kierownikiem zakładu.

- Atrakcyjny i bezemisyjny transport publiczny to bez wątpienia ważny element wysokiej jakości życia w mieście, dlatego chcemy budować gdańską flotę autobusów przyjaznych środowisku, mieszkankom i mieszkańcom naszego miasta – mówił Piotr Borawski. - Cieszę się, że tak duże zamówienie realizujemy w nowoczesnym zakładzie, jakim jest fabryka MAN w Starachowicach.

- Jako silny zespół mocno koncentrujemy się na naszych klientach, komunikacji i współpracy – powiedział Claus Wallenstein. – Zarządzamy transformacją rynku pojazdów użytkowych i staliśmy się wiodącym zrównoważonych rozwiązań transportowych.

- MAN Bus to nowoczesny i innowacyjny zakład – mówił Mahmet Sermet. - Naszym celem, jako przedsiębiorstwa, jest dostarczanie klientom bardzo dobrej jakości autobusów na czas.

Podczas wizyty urzędnicy mogli okazję prześledzić proces produkcji autobusów, produkowanych dla Gdańska. Do miasta trafi 18 pojazdów, konkretnie jest to model MAN Lion's City E. Gdańsk zapłacił za nie 62 mln zł.

Ich zasięg na jednym naładowaniu to 401 km, w dzień będą jeździć, nocą w zajezdni będą ładowane. Każdy autobus pomieści 180 osób.

- Zamówiliśmy 18 nowoczesnych autobusów i będą to pierwsze tak duże autobusy elektryczne w naszym mieście - podsumował Piotr Borawski. - Pierwsze, już gotowe, wyjechały z fabryki, jesienią dokonamy odbiorów i pewnie w październiku wyjadą na ulice naszego miasta.

W fabryce MAN pracuje ponad 3 tysiące osób. Produkowane są w niej różnego rodzaju typy autobusów. Aby móc w pełni zapoznać się z procesem produkcji, należy przejść wszystkie etapy produkcji i obejrzeć stosowaną technologię.

- W Gdańsku wybraliśmy rozwiązanie, które jest bardzo zbliżone do działalności autobusów dieslowskich – mówi Maciej Lisicki. – Autobusy będą ładowane raz na dobę, w godzinach nocnych, po czym przez cały dzień będą wykonywać swoją pracę. Z punktu widzenia pasażera, to ich praca jest identyczna, jak autobusów standardowych, aczkolwiek w tym przypadku będziemy mieć do czynienia z najbardziej nowoczesnym autobusem w Gdańsku.

CZYTAJ TAKŻE:
Linia tramwajowa łącząca al. Grunwaldzką z dworcem PKP w Gdańsku Wrzeszczu. Ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki