ZTM darował GAIT-owi półmilionową karę za brak kursów...

    ZTM darował GAIT-owi półmilionową karę za brak kursów autobusowych

    (KGK)

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    ZTM darował GAIT-owi półmilionową karę za brak kursów autobusowych

    ©Piotr Hukało

    Zarząd Transportu Miejskiego zdecydował o tym, by anulować 462 tys. kary, nałożonej na spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje za niewykonanie kursów w maju i kwietniu br. Z powodu braków kadrowych wśród kierowców gdańskiej komunikacji miejskiej część kursów w ogóle się nie odbywa, o czym najlepiej wiedzą pasażerowie z Gdańska.
    ZTM darował GAIT-owi półmilionową karę za brak kursów autobusowych

    ©Piotr Hukało

    Chodzi o 306 tys. zł za kwiecień br. oraz 156 tys. zł za maj.

    - Jaki jest sens nakładania i egzekwowania kary, gdy zmagamy się z ogólnopolskim kryzysem zwiazanym z dostępnością kierowców autobusów. Należy uznać to za przyczynę leżącą poza operatorem – przyznaje w rozmowie z "Dziennikiem Bałtyckim" Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM.

    Choć kursy są w rozkładach, coraz częściej się zdarza, że autobusy w ogóle nie przyjeżdżają w dane miejsce.
    Mieszkańcy nie kryją irytacji, a spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje przyznaje, że ma coraz większy problem z brakiem kierowców. Efekt jest taki, że niektóre linie wcale nie wyjeżdżają na trasy, bo nie ma ich kto prowadzić.

    - Niektóre kursy nie są wykonywane z powodu braku kierowców. Liczymy, że sytuacja wkrótce się ustabilizuje. Spółka GAiT podpisała umowę z podwykonawcą, który na kilka najbliższych miesięcy przejął obsługę części linii autobusowych w mieście – mówiła nam niedawno Alicja Mongird z GAiT.

    Już w kwietniu prezes spółki Maciej Lisicki przyznawał, że brakuje ok. 20-30 kierowców. Od tej pory ta liczba wzrosła do ok. 70.

    Na kryzys nałożyła się też decyzja o obniżeniu wieku emerytalnego. Wielu kierowców w Gdańsku zdecydowało się na przejście na wcześniejszą emeryturę.

    Przedstawiciele ZTM zapewniają, że obecnie szkolą nowych kierowców i wkrótce sytuacja pasażerów ma się poprawić.

    Zachętą mają być darmowe kursy dla kierowców i motorniczych (wartość kursu to ok. 6,5 tys. zł). Po ich ukończeniu dostaje się gwarancję zatrudnienia. Warunkiem jest zobowiązanie podjęcia pracy w GAiT przez kilka lat.

    Początkujący kierowca GAiT w przeciętnym rozkładzie jazdy może zarobić od 4,3 do 4,6 tys. zł brutto.

    Wg raportu “Rynek pracy kierowców w Polsce”, przygotowanego przez PricewaterhouseCoopers we współpracy ze Związkiem Pracodawców „Transport i Logistyka Polska”, w Polsce brakuje nawet 100 tys. kierowców – autobusów i ciężarówek.

    Przegląd najważniejszych wydarzeń ostatnich dni:


    POLECAMY POMORSKIE MOTOFAKTY.PL:


    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    BUSOMAT PL

    BUSOMAT PL (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Im wiecej połączeń autobusowych tym lepiej.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY