Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wzrost rynku wegańskiej żywności w Polsce. Polacy zaczynają częściej wybierać zrównoważone alternatywy

OPRAC.:
Daniel Nawrocki
Daniel Nawrocki
Wzrost rynku wegańskiej żywności w Polsce. Polacy zaczynają cześciej wybierać zrównoważone alternatywy
Wzrost rynku wegańskiej żywności w Polsce. Polacy zaczynają cześciej wybierać zrównoważone alternatywy pexels.com
Wegańska żywność zdobywa coraz większą popularność na globalnym rynku, a Polska nie pozostaje w tyle. Prognozy wskazują, że do 2030 roku globalna wartość tego sektora przekroczy 162 mld dolarów. Polska, zajmując szóste miejsce na liście europejskich rynków produktów plant-based, również odnotowuje imponujący wzrost. Wybór wegańskich alternatyw rośnie, a Polacy coraz bardziej świadomie wybierają zrównoważone produkty, dbając zarówno o swoje zdrowie, jak i ochronę środowiska.

Spis treści

Wzrost zainteresowania wegańską żywnością w Polsce

Polska coraz aktywniej uczestniczy w rosnącej fali popularności wegańskiej żywności. Według przewidywań globalna wartość tego sektora osiągnie 162 mld dolarów do 2030 roku, a Polska, zajmując szóste miejsce na liście europejskich rynków produktów plant-based, w pełni wykorzystuje potencjał tego trendu. Obecnie rynek wegańskiej żywności w Polsce jest warty około 782 mln złotych.

Polacy coraz bardziej świadomi wyboru

Dynamika zainteresowania wegańską żywnością jest widoczna również wśród polskich konsumentów. W ostatnich latach wartość rynku detalicznego roślinnych alternatyw w kraju wzrosła o aż 125 proc. Z danych przeprowadzonych przez Mintel badania wynika, że aż 44 proc. Polaków zmniejszyło spożycie mięsa ze względów zdrowotnych, a 23 proc. zrezygnowało z mleka krowiego. Konsumenci coraz bardziej zdają sobie sprawę z pozytywnego wpływu takiego wyboru na zdrowie i środowisko.

Rozwój rynku napojów roślinnych

Wegańskie napoje, takie jak roślinne mleka, zyskują ogromną popularność w Polsce. Stanowią one już 10 proc. sprzedaży w kategorii mleka, a ich sprzedaż w 2022 roku wzrosła o 17 proc., osiągając 15 proc. udziału w całym rynku mięsa. Cena napojów roślinnych spadła o 3 proc., podczas gdy tradycyjne mleko zdrożało o 27 proc. Rzeczywistość ta doskonale ilustruje zmieniające się preferencje konsumentów w kierunku bardziej ekologicznych i zdrowszych opcji.

Waterdrop innowacyjnym liderem na polskim rynku

Jednym z najnowszych trendów wśród wegańskiej żywności jest powstanie limitowanej edycji rozpuszczalnego w wodzie wegańskiego Microdrinku KOKO PIÑA, o smaku kokosa i ananasa. Waterdrop, firma, która specjalizuje się w nowoczesnych produktach, dostarcza konsumentom ważne witaminy C, B3 oraz B6 bez dodawania cukru czy innych środków chemicznych. Dodatkowo nowa stylowa butelka wykonana z wytrzymałego szkła borokrzemowego. Waterdrop dąży do osiągnięcia pozycji ekologicznego lidera w branży napojów, angażując zarówno konsumentów, jak i inwestora, uznanej sportowej postaci, tenisisty Novaka Djokovicia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Co to jest zapalenie gardła i migdałków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki