Modernizacja Portu Gdynia postępuje. Kolejna inwestycja podpisana!
W ramach inwestycji zrealizowana zostanie budowa wnęki dokowej oraz przestawienie doku pływającego wraz z robotami towarzyszącym. W pierwszym etapie zbudowana zostanie nowa wnęka dokowa, prace polegać będą na zapuszczeniu ścianek szczelnych, wykonaniu mikropali, pali fundamentowych, oczepów żelbetowych oraz robót sieciowych. Po przeholowaniu doku pływającego do nowego miejsca, rozpocznie się skrócenie pirsu nr 2. Wykonanie robót umożliwi uzyskanie docelowej obrotnicy o średnicy 480 metrów, która po ostatecznych pracach czerpalnych bezpośrednio pod dokiem, pozwoli na obracanie się jednostek do 400 metrów. Wszystko to ma zostać realizowane w ciągu 1,5 roku, wartość umowy wynosi ponad 80 milionów złotych. Rozpoczęcie robót zaplanowane jest na 16 sierpnia bieżącego roku.
- Ta inwestycja spina klamrą to wszystko, co do tej pory działo się w Porcie Gdynia - mówi Jacek Sadaj, prezes Portu Gdynia. - Obrotnica będzie gotowa za 18 miesięcy, już w tej chwili mogę państwa zaprosić na to wydarzenie, mam nadzieję, że wszyscy będziemy świadkami tego, jak na tej obrotnicy, obraca się 400-metrowy kontenerowiec. Ogłoszony projekt to wysiłek nas wszystkich. Bardzo się cieszymy, że to jest kolejna budowa, którą będzie w Porcie Gdynia realizowała spółka NDI.
Przypomnijmy, że spółka NDI realizuje już obecnie w Porcie Gdynia kilka innych inwestycji. To m.in. przebudowa Nabrzeża Indyjskiego czy modernizacja Nabrzeża Holenderskiego. W zeszłym roku NDI zakończyło budowę placów manewrowo - składowych w centrum logistycznym Portu Gdynia.
- To już nasza czwarta inwestycja, którą realizujemy w Porcie Gdynia - zaznacza Małgorzata Winiarek-Gajewska, prezes grupy NDI. - Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy być częścią przemian, które toczą się obecnie w Porcie. Wszystko odbywa się zgodnie z harmonogramem. Jesteśmy tak samo zmobilizowani i chętni do rozpoczęcia prac przy wnęce dokowej.
To jednak nie koniec zmian, które przechodzą okolice gdyńskiego portu, w PGZ Stoczni Wojennej grupa NDI buduje najwyższą w polskiej branży stoczniowej i jedną z najwyższych w Europie halę kadłubową oraz nowoczesną halę produkcyjną. Jak podkreślali przedstawiciele, wszystkich trzech podmiotów, czyli Portu Gdynia, grupy NDI oraz PGZ Stoczni Wojennej, współpraca przy planowaniu inwestycyjnym, jest dowodem na spójną wizję przyszłości Portu Gdynia i okolicznych stoczni.
- To proces komplementarny z naszymi inwestycjami - zaznacza Paweł Lulewicz, prezes PGZ Stoczni Wojennej. - To niezmiernie ważny moment w historii PGZ Stoczni Wojennej. To zadanie pokazuje, jak blisko współpracujemy z zarządem Portu Morskiego w Gdyni. Efekty tej inwestycji będą korzystne dla obu stron. Stanowimy jeden ekosystem, zarząd Portu Gdynia co do zasady jest portem cywilnym, realizuje zadania związane z przeładunkami, udostępnia powierzchnię, nabrzeża, pirsy i place składowe. Ale obecnie realizuje też zadania, które są związane z bezpieczeństwem państwa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?