Wypadek Anny German we Włoszech. Piosenkarka jechała Fiatem Dino Spider

Marek Ponikowski
Ułożenie wycieraczek na szybie auta, w którym sfotografowano Annę German…
Szanowny Panie Redaktorze! Patrząc na zdjęcia zamieszczone w Rejsach (wydanie z 29 marca) wątpię, by Anna German miała wypadek w samochodzie Fiat 124 Sport Spider. Proszę porównać obie fotografie. Jeśli na kolorowej jest rzeczywiście Fiat 124 Sport Spider, to na zdjęciu z Anną German auto jest inne. Wskazuje na to odmienne ustawienie wycieraczek przedniej szyby (…)." Takiego maila przysłał mi pan Józef Wiśniewski. Na tę samą sprawę zwrócił uwagę również pan Bohdan Brodnicki.

Obaj Czytelnicy mają rację, a ja się pomyliłem. Szukając wskazówek, mogących pomóc w ustaleniu, którym z dwóch sportowych modeli Fiata jechała Anna German gdy wydarzył się tragiczny wypadek na autostradzie pod Bolonią, przyglądałem się szczegółom pozwalającym na identyfikację auta.

Przegapiłem natomiast sprawę najbardziej oczywistą: wycieraczki szyb w pozycji spoczynkowej w samochodzie, w którym sfotografowano piosenkarkę układają się w lewo (patrząc od strony obiektywu), podczas gdy w Fiacie 124 Sport Spider, co widać na zdjęciu samochodu opublikowanym w Rejsach z 29 marca br. wycieraczki ułożone są po prawej stronie od osi obrotu ich ramion.

Stwierdzenie tego błędu pozwala zarazem na ustalenie, że Anna German i prowadzący auto Renato Storia jechali drugim Fiatem, uwzględnionym w rozważaniach, a mianowicie modelem Dino. W nim właśnie - co widać na zamieszczonym tu zdjęciu - wycieraczki leżą na szybie po stronie prawej. Podszybie z prostokątnymi otworami w obu Fiatach produkowanych przez Pininfarinę wygląda identycznie, co przyczyniło się do błędnej identyfikacji.

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

130rapid

Rzeczywiście to Simca, dokładnie model 1501, wyprodukowana w latach 1967-1970.
I fakt, to dziwny samochód. Pierwotnie 4-drzwiowy sedan. Kiepski i wybrakowany (brak wielu elementów ozdobnych; widać i słychać, że stan wozu - poza lśniącym lakierem - pozostawiał sporo do życzenia).
Nawet francuskie firmy (np. Heuliez, Chapron) specjalizujące się w produkowaniu pojedynczych egzemplarzy aut na specjalne zamówienia nie przerabiały Simki 1301/1501 (i wcześniejszych 1300/1500) na kabriolety. A przynajmniej nic o tym nie wiadomo.

130rapid

Brawo spostrzegawczy panowie! Z całym szacunkiem, ale jednak się mylicie. Nie jest to zarzut, bo bazowaliście na jedynym zdjęciu czerwonego Fiata 124, które ilustrowało tekst z 29 marca. A jest ono lustrzanym odbiciem oryginału!
Fiat 124 Sport Spider miał wycieraczki parkujące po prawej stronie. Pasuje do niego także widoczna tutaj forma górnej części deski rozdzielczej (daszek antyrefleksyjny rozciągający się nad całą deską rozdzielczą). Za Spiderem 124 przemawia też kanciasty kształt przedniej szyby.
Dino Spider miał dłuższe piórka wycieraczek, dużo bardziej zaokrągloną, głębiej tłoczoną przednią szybę i płaską górną część deski rozdzielczej (nie byłaby widoczna z punktu widzenia fotografującego p. Annę w samochodzie) z ogromnym daszkiem osłaniającym tylko zestaw wskaźników.
(Pozdrawiam, administrator międzynarodowej strony "Internet Movie Cars Database", gdzie rozpoznajemy samochody w filmach).

Dodaj ogłoszenie