18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Wybrano wariant czerwony Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

Janina Stefanowska
Gdańscy drogowcy wybrali czerwony wariant Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Oznacza to, że droga będzie się zaczynać w Chwaszczynie, ominie Żukowo od strony wschodniej i poprowadzi do Straszyna. Obwodnica będzie miała prawie 33 kilometry.

Drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku podzielili zdanie projektantów z firmy Lafrenz z Poznania, która zarekomendowała do dalszych prac projektowych wariant IA Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej wraz z wariantem IA Obwodnicy Żukowa.

Czytaj więcej na temat Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

- Przy wyborze kierowaliśmy się względami środowiskowymi oraz ekonomicznymi - mówi Robert Marszałek, dyrektor GDDKiA w Gdańsku. - Ten wariant obwodnicy jest tańszy o pół miliarda złotych od pozostałych.

Obwodnica ma się zacząć na węźle Chwaszczyno, do którego dojechać będzie można z czterech kierunków. Od Szczecina - Trasą Lęborską S6, od Żukowa - Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej, a także od Gdyni i starej obwodnicy Trójmiasta. Końcowym elementem OMT będzie węzeł Straszyn z wjazdem na Obwodnicę Południową Trójmiasta. Po drodze powstaną węzły drogowe w Miszewie, uwzględniające perspektywiczne poszerzenie drogi prowadzącej na lotnisko, w Żukowie i Lublewie.
- W ten sposób powstanie ciąg sieci dróg ekspresowych przez Pomorze - mówi Leszek Leśniowski, kierownik projektu OMT w GDDKiA w Gdańsku.

W ramach tego projektu powstanie 8-kilometrowa obwodnica Żukowa, a jednym z jej elementów będzie estakada nad drogą krajową nr 7 Gdańsk -Żukowo i rzeką Radunią. Obwodnica ominie miasto od wschodu. Na obwodnicy zaprojektowano dwa węzły drogowe - w Lniskach i na wysokości Glincza.

Według harmonogramu prac, po posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy centrali GDDKiA w Warszawie, która zatwierdzi wariant do dalszej realizacji, rozpocznie się procedura uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji. Na rok 2013 przewidywane są konsultacje związane z tym etapem, a realizacja obwodnicy planowana jest na lata 2016-18.

Czytaj również:
Wybrano trzy warianty Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta
Przebieg wariantów Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
J3c
Korki
h
haha
znając polaczków i ich chciwość większość i tak będzie jechała z Gdyni drogą nr 20 na Kościerzynę, patrząc na mapę trasa nr20 jest o wiele krótsza niż wariant IA na Kościerzynę jestem ciekawa jak to wyjdzie w praniu pewnie Żukowo będzie dalej zakorkowane.
t
taki jeden
jak od leborka nie rozumiem przeciez od trasa leborka idzie przez gdynie albo przez kartuzy zukowo
k
kris
co jest w Żukowie ?
S
StaN
Na obecnym etapie nie Obwodnica Metropolitarna,ale Obwodnica Północna jest niezbędna oraz trzeci pas ruchu w obie strony na obecnej Obwodnicy Trójmiasta. Minister Nowak jest z Gdańska i powinien doskonale znać bieżące problemy drogowe w województwie.Przecież to jest kompletny absurd,żeby zostawiać to co już jest niezbędne,a zajmować się projektami które będą potrzebne za parę lat.Myślę,że gdy nie tak dawno,sam cofnął projekt Grabarczyka linii kolejowej szybkich prędkości na trasie Warszawa-Łódz-Wrocław-Poznań,tak obecnie potrzebny jest szef Ministerstwa Transportu,który cofnie te projekty i przywróci zdrowy rozsądek do planów rozwoju dróg na Pomorzu.
w
wasad
gratuluje droga do nikad a w zukowie jak jest baradak tak bedzie gratulacje dla mieszkancow
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie