18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Wybrano trzy warianty Obwodnicy Metropolitalnej

redZaktualizowano 
W czwartek zakończyło się studium korytarzowe nowej drogi ekspresowej. Zostały wskazane trzy warianty Obwodnicy Metropolitalnej do dalszych studiów.

Wybrane przez Departamenty Przygotowania Inwestycji oraz Środowiska Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad trzy warianty drogi ekspresowej S7 Obwodnicy Metropolitalnej stanowią kompilację wcześniejszych. Ich wybór oznacza, że dalsze prace będą się skupiały wyłącznie na nich. Pozostałe zostały odrzucone i nie będą już analizowane.

Obecnie rozpoczął się kolejny etap prac studialnych nad drogą ekspresową - Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe. Stanowi ono dalsze doprecyzowanie przebiegu wariantów i m.in. zaprojektowanie elementów infrastruktury drogi ekspresowej. Na tym etapie prac, około czerwca/lipca będzie zorganizowana kolejna tura spotkań z mieszkańcami, by poznać ich opinie na temat opracowanych rozwiązań. Do końca roku powinien być wybrany ostateczny wariant drogi przewidziany do realizacji.

Przebieg wybranych wariantów

Planowana obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie przebiegać po terenach przylegających do Trójmiasta od strony zachodniej. Nowa droga rozpoczyna się w węźle Chwaszczyno na drodze ekspresowej S6 tzw. Trasy Kaszubskiej. Koniec trasy podłączony zostanie do węzła Straszyn - skrzyżowaniu S6 Obwodnicy Trójmiasta i S7 Południowej Obwodnicy Gdańska.

Więcej na temat Obwodnicy Metropolitalnej

Prace studialne i projektowe nad obwodnicą zostały podjęte na podstawie analiz ruchowych, które wskazały na ciągle wzrastające natężenie ruchu na istniejącej S6 Obwodnicy Trójmiasta. Prognozy ruchu dowodzą, że w dalszej perspektywie czasowej, nawet rozbudowa Obwodnicy Trójmiasta do trzech pasów ruchu dla każdego kierunku, będzie niewystarczająca, stąd koniecznością staje się rozpoczęcie prac studialnych i projektowych nad drogą alternatywną.

Dodatkowo w ramach zadania zaprojektowany zostanie łącznik, mający początek na węźle drogowym zaplanowanym w ciągu Obwodnicy Metropolitalnej, spełniający funkcję obwodnicy Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
bolek

ta trasa powstanie po 5-tym rozbiorze polski, gdy trójmiasto znajdzie się z powrotem w zaborze pruskim!

Dodaj ogłoszenie