Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wniosek o upadłość firmy Wakoz. Co z obwodnicą południową Gdańska?

Jacek Klein
K.Misztal/ Archiwum DB
Do sądu okręgowego w Gdańsku wpłynął wniosek o ogłoszenie upadłości firmy Wakoz z Luzina. Spółka jest jednym z wykonawców obwodnicy południowej Gdańska i jednego z etapów przebudowy Trasy Słowackiego. - Budowa obwodnicy południowej Gdańska nie jest zagrożona - zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.

- Wniosek wpłynął 20 lutego - powiedział Tomasz Adamski, rzecznik prasowy Sądu Okręgowego w Gdańsku. - Złożyła go firma Profit-Q sp. z o.o. 7 marca wydano zarządzenie o przekazaniu odpisu wniosku firmie Wakoz. Sprawa jest zatem dopiero na początkowym etapie.

W firmie Wakoz nie było w środę nikogo władnego, by udzielić komentarza na temat sytuacji finansowej spółki i dalszego udziału w budowie obwodnicy.

Z kolei lider konsorcjum budującego strategiczną dla Trójmiasta trasę mającą połączyć port gdański z autostradą A1 i obwodnicą Trójmiasta - firma Bilfinger Berger Budownictwo SA poinformowała nas, że przejmuje na siebie wykonanie prac, za które odpowiadała spółka Wakoz.

- Zdecydowaliśmy się na to z powodu informacji o sytuacji i problemach finansowych Wakozu jakie napływały do nas już od wielu miesięcy - powiedział Mateusz Gdowski, rzecznik prasowy Bilfinger Berger Budownictwo SA. - Przygotowywaliśmy się do takiego kroku od dłuższego czasu. Przecież tak czy inaczej, jako lider konsorcjum, to my odpowiadalibyśmy za terminową realizację kontraktu, a na niej nam zależy. Uspokajam, że nie ma żadnego zagrożenia przebiegu budowy co między innymi jest efektem wybrania konsorcjum z silnym liderem.

Południowa Obwodnica Gdańska zgodnie z kontraktem ma być przejezdna już w końcu maja tego roku, konkretny termin ustalony został na 30 maja. Całość inwestycji ma zostać zakończona w sierpniu.
- Terminy przewidziane w umowie zostaną dotrzymane - dodał Gdowski.

Konsorcjum Bilfinger Berger Budownictwo/Wakoz kontrakt na Południową Obwodnicę zdobyło w październiku 2009 roku. Za budowę trasy Bilifinger i Wakoz zażądały 1,126 mld zł i była to najtańsza spośród pięciu ofert złożonych w przetargu ogłoszonego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Wakoz realizował na Pomorzu kilka kluczowych inwestycji. Budował m.in. Trasę Słowackiego w Gdańsku na zadaniu I, na odcinku od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych.

- Ta inwestycja została już zakończona i oddana, zatem sytuacja w Wakozie nie rodzi dla nas żadnych komplikacji - poinformowała Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskich Inwestycji Komunalnych. - Spółka była także jednym z wykonawców przebudowy torowiska tramwajowego do nowego Portu. Także ta inwestycja została zakończona.
Spółka z Luzina brała równieżudział w remoncie drogi powiatowej z Wejherowa do Gowina. Wykonywała roboty ziemne przy związane z bydową PGE Areny i przebudową stadionu Arki w Gdyni. Wakoz posiada jeden z największych w regionie parków maszynowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki