Tajemniczy, nieletni klient. Pomysł na walkę ze sprzedażą alkoholu młodocianym w Chojnicach

Piotr Furtak
Urzędnicy z Chojnic szukają pomysłu na to jak walczyć z problemem sprzedaży alkoholu nieletnim. Jedną z propozycji jest wprowadzenie podstawionego „tajemniczego” klienta.

Z ankiet przeprowadzonych w Chojnicach wynika, że około 50 procent uczniów klas VI-VIII szkół podstawowych miało, bądź ma kontakt z alkoholem.

- Chojnice to małe miasto i wiemy, gdzie alkohol jest sprzedawany nieletnim - mówi Adam Kopczyński, wiceburmistrz Chojnic, a jednocześnie przewodniczący Miejskiej Komisji do Spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. - Jeśli jednak kogoś nie złapie się za rękę, niewiele możemy zrobić. Dlatego też uważamy, że tajemniczy klient miałby rację bytu.

Problem w tym, że trzeba znaleźć rozwiązania prawne pozwalające na uruchomienie takiego mechanizmu.

- Zastanawiamy się jak to zrobić - dodaje Kopczyński. - Podkomisja do spraw kontroli nie ma w tej chwili możliwości takiego działania. Kontrolę trzeba zapowiedzieć i dotyczy ona dokumentów, akcesji…

W Chojnicach szukają też innych rozwiązań. Jednym z nich mają być specjalne certyfikaty, które otrzymają właściciele sklepów, uczestniczący w szkoleniach organizowanych przez ratusz.

POLECAMY w SERWISIE DZIENNIKBALTYCKI.PL:

Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały. Klimat się zmienił.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie