Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Supernowoczesne skanery w portach w Gdyni i Gdańsku. Mobilne urządzenia służą do prześwietlania kontenerów [zdjęcia]

Jacek Klein
Supernowoczesne skanery w trójmiejskich portach. Mobilny skaner Nuctech MT1213DE może prześwietlić nawet 100 kontenerów na godzinę.
Supernowoczesne skanery w trójmiejskich portach. Mobilny skaner Nuctech MT1213DE może prześwietlić nawet 100 kontenerów na godzinę. Przemysław Świderski
Pomorscy celnicy otrzymali dwa supernowoczesne skanery rentgenowskie. Koszt dwóch mobilnych skanerów Nuctech MT1213DE wyniósł 21 mln zł, z czego 10,4 mln zł przekazał wojewoda pomorski w oparciu o ustawę o ochronie granicy państwowej i rozporządzeniu rządu w sprawie obowiązków wojewody w zakresie finansowania i utrzymania przejść granicznych.

- Dwa nowoczesne skanery do prześwietlania kontenerów zyskały terminale kontenerowe w Gdańsku i Gdyni. Oba kosztowały 21 mln zł, z czego 10,5 mln zł przekazał wojewoda pomorski Dariusz Drelich. - Szeroko rozumiane bezpieczeństwo to nasz priorytet. Urządzenia usprawnią kontrolę i ułatwią pracę funkcjonariuszy, co nie będzie bez znaczenia na wpływy do budżetu państwa - mówił wojewoda pomorski Dariusz Drelich. - Przy okazji gratuluję całemu zarządowi i wszystkim pracownikom DCT tak znakomitego wyniku za 2017 r. - dodał.

Czytaj także:

Jeden ze skanerów zaprezentowany został we wtorek w DCT. Będzie m.in. kontrolował kontenery przybywające do terminalu.

- Rosnące przeładunki w terminalu DCT pokazują jak te nowoczesne urządzenia są potrzebne - powiedział Tomasz Słaboszowski, dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku. - Nasi funkcjonariusze zyskali nowe narzędzie ochrony granic kraju i Unii Europejskiej.

Jak podkreślano na w DCt zaawansowanie i wydajność skanerów pozwoli na zwiększenie liczby i skuteczności kontroli bez wpływu na szybkość rozładunku i odpraw kontenerów.

Przeczytaj też:

Nuctech MT1213DE to mobilne skanery RTG umieszczone na pojeździe ciężarowym. Dzieli temu cała platforma jest mobilna. Może także zbadać obiekty i długości do 18 metrów, szerokie na 2,6 metra i wysokie na 4,6 metra. Urządzenia wykorzystują technologie szybkiego skanowania promieniami rentgenowskimi o dwóch energiach, ułatwiającej operatorowi obrazu rozróżniania towarów i materiałów o niskiej gęstości wśród materiałów o dużej gęstości, jak stal. Nowe skanery są zdolne penetrować stal o grubości do 30 centymetrów. W zależności od trybu pracy jeden skaner może prześwietlić nawet 100 kontenerów w ciągu jednej godziny.

Rentgenowskie systemy skanujące od lat stosowane są przez celników. Stosowane są wszędzie tam gdzie konieczna jest nieinwazyjna kontrola przekraczających granice transportów. Zwłaszcza w terminalach kontenerowych gdzie liczy się szybkość odprawy. Fizyczne rozładowanie i załadowanie ponowne kontenera może trwać nawet 2 dni. Wykorzystanie promieni rentgena pozwala na sprawdzenie zawartości bez otwierania kontenera.

Największy kontenerowiec na świecie w Gdańsku [WIDEO, ZDJĘCIA]

Luksusowa rezydencja Jana Kulczyka na sprzedaż

TOP 100 najlepszych firm na Pomorzu

W te niedziele 2018 roku sklepy będą zamknięte - daty

Abonament RTV 2018 - stawki, zniżki, terminy

Tyle zarabiają pracownicy w Polsce i regionie [lista płac]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki