Informacje o tym pojawiły się we francuskim dzienniku "Les Echos", który poinformował, że spółka rozesłała pierwsze dokumenty do potencjalnych kupców, są już pierwsi zainteresowani. Według gazety - Belvedere liczy, że za markę Sobieski otrzyma kilkaset milionów euro. Dodajmy, że ambasadorem tej marki jest gwiazda Hollywood, Bruce Willis.
Czytaj także: Starogard Gdański: Przedłużony okres naprawczy spółki Belvedere
Informacje o zbyciu marek pojawiły się już pod koniec ub. roku w oficjalnym komunikacie spółki Belvedere. Krzysztof Tryliński - jako nowy prezes zarządu i dyrektor generalny spółki - zaprosił wówczas wszystkich wierzycieli firmy do negocjacji i zaznaczył, że jego głównym celem jest oddłużenie Belvedere. Jak stwierdził w komunikacie, będzie to możliwe dzięki zbyciu dwóch marek. Krzysztof Tryliński dodał jeszcze, że marki spółki wyceniane są na minimum miliard euro. Prezes nie podał jednak, o jakie marki chodzi, choć już wtedy zaczęto przypuszczać, że może to być właśnie marka Sobieski.
Wódkę produkuje starogardzka Destylarnia Sobieski z Grupy Sobieski, należącej z kolei do Grupy Belvedere.
- Nie komentujemy tego - mówi Maciej Meyer, rzecznik Grupy Sobieski, zapytany o doniesienia dotyczące sprzedaży produkowanej w Starogardzie Gd. wódki.
Czy - jeśli dojdzie do sprzedaży tak znaczącej marki - starogardzki zakład przetrwa? Nieoficjalnie usłyszeliśmy, że nie ma powodów do niepokoju.
- Jeśli dojdzie do sprzedaży marki Sobieski, to fabryka i tak będzie miała co robić - mówi nasz informator. - Przecież odbywa się w niej także produkcja Krupnika, a wódka ta odniosła duży sukces handlowy. Tak jak i Sobieski, jest to dzieło Krzysztofa Trylińskiego.
Przeczytaj: Starogard Gd. - Dijon: Sąd zadecyduje, co dalej z Belvedere. Destylarnia Sobieski bezpieczna?
Nieoficjalnie słychać też, że jeśli dojdzie do sprzedaży marki Sobieski, to i tak nadal mogłaby ona być produkowana w Starogardzie Gdańskim.
Sprzedaż w ramach Grupy Belvedere w 2011 roku, w porównaniu do wyników za rok 2010, wzrosła o 8,1 proc. W Polsce w 2011 r. sprzedaż wzrosła o 6,9 proc. W Belvedere zaznaczają, że jest to znaczące osiągnięcie na krajowym rynku wódki, który wartościowo skurczył się o 4,2 proc. Belvedere podaje, że wzrost jest związany głównie z dużym sukcesem handlowym, jaki odniosła wódka Krupnik.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?