Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sopot wolny od reklam. Wojewoda opublikował uchwałę krajobrazową nadmorskiego kurortu

EA
Sopot wolny od reklam. Wojewoda opublikował uchwałę krajobrazową nadmorskiego kurortu
Sopot wolny od reklam. Wojewoda opublikował uchwałę krajobrazową nadmorskiego kurortu Piotr Hukało
- To niezwykle istotna uchwała dla miasta – mówi prezydent Jacek Karnowski. Sopocką uchwałę krajobrazową opublikował właśnie wojewoda pomorski, Dariusz Drelich. Nowe przepisy wejdą w życie po 14 dniach od daty publikacji.

Nad swoją uchwałą krajobrazową Sopot pracował blisko dwa lata. Ze względu na charakter kurortu, miasto zostało podzielone na kilka obszarów, uprzywilejowane zostały reklamy informujące o wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Będą mogły pojawiać się okazjonalnie na krótko przed wydarzeniami. Oprócz tego został również wydzielony obszar indywidualnej promocji w okolicy obiektów kulturalnych i sportowych, na których mogą się pojawiać reklamy i ogłoszenia związane z kalendarzem imprez danego obiektu.

- Uchwała regulująca liczbę i formę reklam w mieście była przede wszystkim bardzo pożądana przez sopocian. Podczas konsultacji mieszkańcy prosili o jak najkrótszy okres przejściowy, dlatego przewidzieliśmy minimalny czas na dostosowanie – mówi dalej prezydent Jacek Karnowski.

Sopocka uchwała krajobrazowa znacząco ogranicza użycie reklam w formie billboardów, reklam wielkopowierzchniowych na budynkach oraz banerów. W dalszym ciągu praktycznie na całym obszarze miasta dopuszczone będą reklamy na wiatach przystankowych oraz na słupach ogłoszeniowych.

Czytaj też: Niepewna przyszłość gdańskiej uchwały krajobrazowej. Sopoccy radni przyjęli ustawę - znikną lawety, kasetony, siatki reklamowe

- Sopot od wielu lat zwraca szczególną uwagę na estetykę miasta, do tej pory prowadzono dialog z przedsiębiorcami na zasadzie obustronnej współpracy – mówi Klaudyna Karczewska-Szymkowiak, plastyk miejski. - Dzięki otwartości sopockich przedsiębiorców i spójnej wizji kurortu udało nam się doprowadzić do estetyzacji najbardziej popularnych miejsc w Sopocie czyli ul. Bohaterów Monte Cassino oraz pasa nadmorskiego. Do tej pory jednak mieliśmy ograniczone narzędzia eliminowania nieestetycznych reklam – dodaje.

Czas na dostosowanie się do nowych przepisów to w przypadku reklam (np. billboardów, reklam wielkopowierzchniowych, tablic wolnostojących) – 1 rok, w przypadku szyldów – dwa lata, w przypadku ogrodzeń – cztery lata. Po tym czasie urząd może wszcząć postępowanie administracyjne skutkujące karą finansową.

Info z Polski- 24.05.2018

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki