Rozbiórka starego wiaduktu na Biskupiej Górce na finiszu. Trwa budowa parkingu kubaturowego [ZDJĘCIA]

AK
Kończą się prace związane z rozbiórką starego wiaduktu w ciągu Traktu św. Wojciecha. Jednocześnie prowadzone są prace przy budowie parkingu kubaturowego, który stanie w pobliżu wiaduktu Biskupia Górka.

W najbliższym czasie zakończy się rozbiórka starego wiaduktu na Biskupiej Górce. Operacja była skomplikowana i czasochłonna, bowiem rozbiórka prowadzona była nad czynną linią kolejową i w bliskim sąsiedztwie drogi krajowej. Aby móc w takich warunkach bezpiecznie dokonać rozbiórki tak dużego obiektu, konieczne było przygotowanie specjalnego projektu.

- Cała płyta starego wiaduktu ważyła około 3650 ton - informuje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. – Po przepołowieniu płyty, obie jej części zostały zsunięte na nasypy. Każda z płyt była zsuwana po wcześniej przygotowanych łożyskach ślizgowych umieszczonych na podporach - dodaje Bartosiewicz.

Czytaj także

W początkowej fazie prace prowadzone były nocą, ponieważ zsuwanie płyt odbywało się bezpośrednio nad torami kolejowymi i wymagało czasowego wyłączenia trakcji. Po zsunięciu płyt przystąpiono do usuwania podpór oraz części słupów starego wiaduktu. Obecnie prace koncentrują się na robotach związanych z rozkuwaniem i rozkruszaniem zsuniętej części starego wiaduktu w kierunku Pruszcza Gdańskiego.

Jednocześnie trwają prace nad częściami drugiej nitki nowego wiaduktu. Dotychczas wykonano palowania pod trzy podpory lewej nitki estakady do strony centrum Gdańska. Ponadto zabetonowano korpus przyczółka estakady.

Jednym z elementów budowy wiaduktu Biskupia Górka jest parking kubaturowy. Obecnie trwają prace przy wykonywaniu płyty fundamentowej. Kontynuowane są roboty zbrojarskie i betonowanie pozostałego zakresu, tak aby rozpocząć montaż elementów prefabrykowanych. Proces produkcji prefabrykatów, stanowiących konstrukcję pozostałych kondygnacji parkingu, już się rozpoczął.

Nocny montaż wiaduktu Biskupia Górka przy użyciu gigantyczne...

Oprócz budowy wiaduktu, zadanie obejmuje również budowę mostu nad Kanałem Raduni. Powstanie też nowy układ drogowy, który obejmie rejon od ulicy 3 Maja do ulicy Augustyńskiego. Obecnie na ul. Augustyńskiego prowadzone są prace związane z budową kanalizacji deszczowej. Przejezdność na drugiej nitce wiaduktu będzie zapewniona w IV kwartale 2020r.

Głównym wykonawcą inwestycji jest firma Budimex, z którą podpisano umowę w marcu 2018 roku. Koszt inwestycji to niecałe 147 mln złotych. Aż 118 milionów złotych pochodzi z unijnego dofinansowania.

Złodzieje zmieniają taktykę. Częściej kradną luksusowe auta.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie