Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Projekt ustawy przyspieszający procedury dla projektów portów zewnętrznych. Będzie łatwiej zrealizować budowę nowych terminali na Bałtyku

JKL
Wyjście w morze jest celem strategicznym gdyńskiego portu na najbliższe lata
Wyjście w morze jest celem strategicznym gdyńskiego portu na najbliższe lata mat. prasowe
Powstał projekt ustawy o inwestycjach w zakresie budowy portów zewnętrznych. W swoich planach porty zewnętrzne ma Gdańsk, Gdynia i Szczecin-Świnoujście. Dzięki projektowanym rozwiązaniom prawnym będzie łatwiej zrealizować portom budowę nowych terminali na Morzu Bałtyckim.

Głównym celem projektu ustawy jest wprowadzenie do systemu prawnego rozwiązań, które pozwolą na uproszczenie oraz przyspieszenie prac związanych z przygotowaniem do realizacji inwestycji w zakresie budowy portów zewnętrznych.

Ustawa przewiduje wprowadzenie ułatwień proceduralnych umożliwiających sprawną realizację strategicznych z punktu widzenia interesów państwa projektów rozbudowy potencjału przeładunkowego portów morskich.

Zobacz nasz serwis o gospodarce morskiej>>>

Celem projektowanej ustawy jest wprowadzenie ułatwień proceduralnych, umożliwiających sprawną realizację w/w strategicznych przedsięwzięć z punktu widzenia interesów państwa, tym samym istotnych dla gospodarki morskiej. Zasadnicze skrócenie ścieżki pozyskiwania niezbędnych pozwoleń przyczyni się do efektywnego wydatkowania środków publicznych.

Przepisy będą miały zastosowanie do: Zarządu Morskiego Portu w Szczecinie i Świnoujściu, Zarządu Morskiego Portu Gdynia, Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, dyrektorów urzędów morskich oraz do właściwych wojewodów, jako organów wydających decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie infrastruktury dostępowej.

- W 2018 r. przeładunki w polskich portach przekroczyły 100 mln ton. W samym tylko porcie Gdańsk przeładowano ponad 49 mln ton, co stanowi wzrost o 20,7 proc. w stosunku do 2017 r. Mając na względzie, iż prognozuje się dalsze wzrosty przeładunków, istnieje pilna potrzeba podjęcia działań celem zwiększenia potencjału przeładunkowego polskich portów morskich. W konsekwencji, zgodnie ze światowym trendem, w portach o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (porty Szczecin - Świnoujście, Gdynia oraz Gdańsk) planowane są inwestycje w porty zewnętrzne, tj. powstałe w wyniku zalądowienia obszarów morskich - czytamy w uzasadnieniu projektu ustawy.

Port Gdynia. Nowy terminal promowy będzie gotowy pod koniec 2021 r. Podpisano umowę z firmą Doraco [zdjęcia, wizualizacja]

Port Gdynia. Nowy terminal promowy będzie gotowy pod koniec ...

Najważniejsze inwestycje w 2018 r. na Pomorzu:

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki