Pracowite dni w stoczni Remontowa Shipbuilding. Dwa statki oddane armatorom, jeden na próbach morskich

OPRAC.:
Jacek Klein
Jacek Klein
Stocznia z Grupy Remontowa Holding przekazała w ostatnich dniach dwie jednostki armatorom. Trzecia odbyła próby morskie.

17 listopada, po zakończonych próbach, został podpisany protokół zdawczo-odbiorczy czwartego z serii sześciu holowników projektu B860, H-12 Semko. Zbudowany w stoczni Remontowa Shipbuilding SA opuścił Gdańsk i dopłynął już do Świnoujścia. Ma zostać przekazany 8. Flotylli Obrony Wybrzeża im. Wiceadmirała Kazimierza Porębskiego w Świnoujściu.

Kontrakt na budowę sześciu holowników dla Marynarki Wojennej RP podpisano w czerwcu 2017 roku. Od początku tego roku, oprócz H-12 Semko, Remontowa Shipbuilding przekazała już holowniki B860/1 Bolko (styczeń), B860/2 Gniewko (marzec 2020) i 860/3 Mieszko (lipiec 2020). W stoczni rozpoczęły się już próby portowe na piątym holowniku, H-3 Leszko, które potrwają do stycznia 2021 roku. Wodowanie ostatniego holownika, H-13 Przemko nastąpi w grudniu 2020 roku.

14 listopada od nabrzeży stoczni Remontowa Shipbuilding SA odbił Mannheller, trzeci prom hybrydowy o napędzie elektrycznym dla norweskiego armatora Norled.

To trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku. Pod koniec czerwca br. stocznia przekazała armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya – Solavågen wszedł w połowie lipca br., drugi zaś wypłynął do Norwegii w połowie sierpnia. Oba bezawaryjnie kursują pomiędzy portami.

Pod koniec lipca br. odbyło się wodowanie ostatniej jednostki z tej serii o numerze B619/4. Obecnie ku końcowi zmierzają prace związane z okablowaniem. Podanie napięcia i pobranie paliwa zaplanowano na początek grudnia, co zapoczątkuje próby stoczniowe. W połowie stycznia 2021 rozpoczną się próby morskie.

8 listopada natomiast rozpoczął się kolejny etap prób morskich statku Coey Viking, jednej z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB.

Na obecnym etapie prób statku, sprawdzane jest między innymi działanie systemów – napędowego oraz Pozycjonowania Dynamicznego DP – jak również systemów do zwalczania pożarów Fi-Fi oraz do zwalczania rozlewów olejowych.

Wcześniej Coey Viking przeszedł pierwszy etap prób, obejmujący między innymi: testy prędkości, określanie charakterystyk manewrowych oraz zdawanie systemów statkowych (łódź ratownicza, urządzenie kotwiczne).

Oba statki PSV przeznaczone są do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Od października ubiegłego roku trwały na nich intensywne prace wyposażeniowe.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.