Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Port Morski w Gdańsku czeka na modernizację torów kolejowych

Jacek Klein
Jeden tor mostu kolejowego nad Martwą Wisłą to obecnie wąskie gardło rozrastających  się terminali  gdańskiego portu
Jeden tor mostu kolejowego nad Martwą Wisłą to obecnie wąskie gardło rozrastających się terminali gdańskiego portu fot. materialy prasowe
Kolej szykuje się do modernizacji stacji towarowych wokół gdańskiego portu. W czerwcu podpisze umowę na budowę mostu kolejowego. Po zakończeniu inwestycji pociągi towarowe będą mogły jeździć z prędkością 100 km na godzinę, a czas jazdy składów do portu skróci się o ponad połowę.

Wąskim gardłem gdańskiego portu jest mała przepustowość łączących go z krajem linii kolejowych. Rosnące przeładunki w terminalach coraz trudniej wyekspediować do kontrahentów. Niedługo problem może zostać rozwiązany. PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę na opracowanie studium wykonalności, które pozwoli na wskazanie optymalnego zakresu modernizacji stacji kolejowych obsługujących Port Morski w Gdańsku.

Zamówienie o wartości ponad 1,7 mln zł wykona firma Wyg International. To pierwszy etap poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdańsku. Analizie co do zakresu modernizacji będą poddane stacje kolejowe aktualnie obsługujące port w Gdańsku, czyli: Gdańsk Port Północny, Gdańsk Kanał Kaszubski, Gdańsk Przeróbka oraz Gdańsk Zaspa Towarowa. Prace potrwają do września przyszłego roku.

Jeszcze w kwietniu ma zostać podpisana ważniejsza dla portu umowa. Dotyczy modernizacji linii 226. Umowa przewiduje zaprojektowanie i budowę systemu sterowania ruchem kolejowym.

- Natomiast podpisanie umowy na zasadniczą część prac budowlanych - modernizację linii 226 i budowę nowego dwutorowego mostu nad martwą Wisłą - PLK planują w czerwcu - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP PLK. - Na realizację zadania wykonawca będzie miał 24 miesiące.

Po zakończeniu inwestycji pociągi towarowe będą mogły jeździć z prędkością 100 km na godzinę, a czas jazdy składów do portu skróci się o ponad połowę.

Inwestycja w znaczący sposób wpłynie na przepustowość linii do portu. Obecnie tą trasą może kursować 60 pociągów na dobę, po modernizacji ta ilość wzrośnie do 360. Ponadto budowa nowego, dwutorowego mostu nad Martwą Wisłą, który będzie wyższy niż dotychczasowy, znacznie poprawi warunki żeglugowe.

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki