Port Gdynia z bezpośrednim oceanicznym połączeniem kontenerowym z portami chińskimi

MT
mat. prasowe
Port w Gdyni ma pierwszy bezpośredni żeglugowy serwis kontenerowy z Dalekim Wschodem. Szwajcarsko-włoski armator MSC (Mediterranean Shipping Company) wznowił serwis żeglugowy Swan. W rozkładzie obok Gdańska, znalazła się Gdynia.

Swan łączący główne porty Chin z północnoeuropejskimi w krajach Beneluksu dodając do niego zawinięcia do polskich portów - Gdyni i Gdańska oraz litewskiego - w Kłajpedzie. Pierwsze zawinięcie do Gdyni w lipcu br. - podaje portalmorski.pl.

Swan będzie pierwszym serwisem oferującym bezpośrednie połączenia do Gdyni i Kłajpedy z Azji. Gdynia jest dobrze ugruntowaną i elastyczną opcją jako polska brama kontenerowa. W Gdyni - jak deklaruje MSC - zachowane zostaną te same warunki burtowe dla klientów, co w Gdańsku.

Port Gdynia zyskał bezpośredni serwis azjatycki

Serwis Swan zapewni jeden z najszybszych czasów tranzytu między Chinami, Beneluksem, Polską i krajami bałtyckimi. Będzie to możliwe dzięki zmniejszonej liczbie zawinięć zarówno w Europie, jak i po azjatyckiej stronie serwisu. Gdynia będzie dopiero drugim w Europie portem zawinięcia statków serwisu Swan - po Antwerpii.

Usługa będzie również wykorzystywać sieć logistyczną w Arabii Saudyjskiej, łącząc Europę Północną i Azję z Zatoką Perską poprzez zawijanie do portu King Abdullah w kierunku wschodnim rotacji.

Jak wynika z informacji zawartych na witrynie internetowej armatora, w dziale rozkładów rejsów (schedules) - dwoma pierwszymi statkami, które - w ramach serwisu Swan - zawiną do Gdyni będą najprawdopodobniej MSC Calypso (podróż FW323W) z wyjściem z Qingdao 11 czerwca br. i przybyciem do polskiego portu 24 lipca oraz napędzany przyjaźniejszym dla środowiska paliwem LNG - MSC Virginia (FW324W) wychodzący z Qingdao 12 czerwca 2023 r. i spodziewany w Gdyni, w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym (BCT Gdynia) 25 lipca 2023 r.

Na pełną rotację składają się zawinięcia do następujących portów: Qingdao - Ningbo - Yantian - Tanjung Pelepas - Antwerpia - Gdynia - Gdańsk - Kłaipeda - King Abdullah Port - Singapur - Qingdao.

ZOBACZ TEŻ: Budowa w Gdańsku największej w Europie fabryki systemów bateryjnych firmy Northvolt zakończona

Serwis Swan uruchomiany jest poza siatką połączeń sojuszu 2M. W styczniu br. roku zapowiedziano jego rozwiązanie i zakończenie działalności w 2025 roku.

MSC Calypso (nr IMO 9932036; GT 150 783; nośność 154 700 t; długość całkowita 366,00 m, szerokość konstrukcyjna 51,00 m, zanurzenie 16,00 m, wysokość boczna 29,85 m) to kontenerowiec, który został zwodowany pod stoczniowym numerem budowy 3264 w połowie lutego br. i jest jeszcze w stoczni HD Hyundai Heavy Industries Co Ltd w Ulsan, ale wkrótce, w tym miesiącu oczywiście, ma być przekazany armatorowi.

Statek ma ładowność 15 264 TEU (kontenerów "statecznościowych" 10 245 TEU) i gniazda dla 1000 kontenerów chłodzonych. Jednośrubowy kontenerowiec wyposażony jest w napęd główny o mocy MCR 46 360 kW (63 031 KM) pozwalający na osiąganie prędkości eksploatacyjnej 22,00 węzłów i maksymalnej 23,20 węzła.

Prof. Górski o wywiadzie posłanki Urszuli Zielińskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie