18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pomorskie w Unii: Innowacyjne przedsięwzięcia potrzebują inwestorów

Jacek Klein
Ekrany informacyjne Admotion zainstalowane są w ośrodkach zdrowia
Ekrany informacyjne Admotion zainstalowane są w ośrodkach zdrowia materiały promocyjne
Informacja jest kluczem do sukcesu w biznesie. Z drugiej strony biznesem może być samo oferowanie dostępu do informacji. Gdyńska firma Admotion jest dostawcą usług z zakresu Digital Signage. Jest to innowacyjna koncepcja oparta na systemie zarządzania treścią i jej emisji na cyfrowych wyświetlaczach, takich jak ekrany plazmowe, LCD bądź LED.

Digital Signage staje się nie tylko wykorzystywany jako środek przekazu informacji, lecz także jako skuteczne narzędzie marketingowe.

Firma projektuje i instaluje kompleksowe systemy Digital Signage, tworzy oraz wdraża wyświetlany kontent i zarządza treścią wyświetlanych informacji. Wiele osób na co dzień może się z nimi spotkać w kolejkach SKM.

Czytaj także:Kończą się fundusze z ARP SA

- System przekazu informacji w SKM to jeden z naszych projektów - mówi Mateusz Rybakowski, prezes Admotion sp. z o.o. - Wychodzimy z założenia, że ludzie potrzebują informacji. Właśnie na kontent informacyjny stawiamy. Treści reklamowe, choć nieodzowne z biznesowego punktu widzenia, to tylko 30 proc. przekazu. Informacja może być bardzo rozbudowana. Mogą to być wiadomości z regionu, kraju czy świata, ale także np. informacje na temat zasad rejestracji w poczekalniach przychodni zdrowia, o godzinach przyjęć lekarzy, informacje o czasie oczekiwania i kolejności. W sklepach możemy wyświetlać informacje o aktualnych promocjach, w kolejce SKM o sytuacji na torach.

Ekrany Admotion przekazują informacje m.in. w Szpitalu Marynarki Wojennej, Puckim Centrum Medycznym czy Centrum Handlowym Kaszuby w Wejherowie. Obecnie firma pracuje nad kilkoma ogólnopolskimi projektami. Kolejnym krokiem w rozwoju jest wdrożenie nowego narzędzia w postaci bezprzewodowej dystrybucji kontentu opartego na technologii Bluetooth.
- Chcemy także zaistnieć na urządzenia mobilnych, jak telefony komórkowe czy smartphony - dodaje Rybakowski.
Wdrożenie innowacyjnej technologii Digital Signage wymagało pozyskania kapitału. Spółka pod uwagę brała bankowy kredyt inwestycyjny, a także możliwość pozyskania funduszy z projektów unijnych.

- Mieliśmy wrażenie, że programy unijne są dość sformalizowane - mówi Rybakowski. - Kiedy pojawili się pierwsi partnerzy zainteresowani usługą, wyszliśmy do funduszy join venture z propozycją dokapitalizowania naszej firmy. Ostatecznie wybraliśmy fundusz kapitałowy Agencji Rozwoju Pomorza.

Jak wyjaśnia prezes Admotion, przy wdrażaniu innowacyjnych projektów szybkość procesu decyzyjnego przekłada się na szybkość przejmowania nowego rynku. - Zależało nam na czasie, a atutem ARP jest nie tylko elastyczność w podejściu do projektu, ale także bliskość lokalizacji. Zatem obieg i wymiana informacji byłą łatwiejsza, nie było także problemu z kontaktem face to face - mówi Rybakowski.
Po skrupulatnej analizie biznesplanu fundusz kapitałowy ARP zdecydował się zainwestować w Admotion i stał się jej udziałowcem.

- Musimy się liczyć z nowym wspólnikiem, dla niektórych może być to nie do przyjęcia, ale jeśli chcemy się dynamicznie rozwijać, musimy podejmować odważne decyzje - zaznacza szef Admotion.
Spółka jest przykładem możliwości, jakie we wczesnej fazie rozwoju projektu daje zaangażowanie zewnętrznych inwestorów. Wypełniają oni tzw. lukę kapitałową, która powstaje, gdy okazuje się, że środki finansowe pomysłodawcy są niewystarczające do samodzielnej realizacji projektu. Za sukcesami wielu znanych na świecie przedsięwzięć (takich jak Google czy Skype) stoją inwestorzy prywatni.

Czytaj także: [a]https://dziennikbaltycki.pl/merytoryczne-i-finansowe-wsparcie-dla-mlodej-firmy/ar/c3-484938

Inwestor, oprócz kapitału, włącza się w zarządzanie przedsiębiorstwem, oferując swoje doświadczenie oraz kontakty biznesowe, co w przypadku "młodych" firm wchodzących na rynek jest bardzo cenne. Taka forma inwestowania w nowe biznesy nie jest dostatecznie znana w Polsce, a pomysłodawcy właściwie nie wiedzą, jak dotrzeć ze swoją inicjatywą do kapitału prywatnego.

Pomysł można zgłosić do sieci aniołów biznesu, funduszy kapitałowych lub funduszy zalążkowych. Inwestorzy, wybierając pomysł, najczęściej zwracają uwagę na nowatorski projekt, skalę i rozmiar inwestycji, zespół osób realizujących projekt oraz oczywiście na wysoką stopę zwrotu zainwestowanego kapitału. Ważny jest w podejmowaniu decyzji inwestycyjnej dopracowany model biznesowy, przeprowadzona rzetelnie analiza rynku oraz realne prognozy finansowe, zwłaszcza kosztów i przychodów.

Spotkanie z inwestorem może być pierwszym etapem oceny pomysłu pod kątem jego komercjalizacji. Takie szanse otwierają sieci aniołów oraz organizowane w tym celu konkursy. Jeden z nich rusza już w kwietniu. "Konkurs od pomysłu do biznesu" pozwoli uczestnikom, którzy przedstawią najlepiej opracowany pomysł, spotkać się z osobami, które mają finansowe możliwości realizacji ich projektu. Konkurs dzięki organizowanym w jego ramach szkoleniom i konsultacjom przygotowuje na spotkanie z inwestorem z dobrze opracowanym biznesplanem i umiejętnością jego prezentacji "na żywo".

Okazja do zaprezentowania swoich pomysłów na biznes i pozyskania inwestorów

Rozmowa z Katarzyną Dudą, asystentem w projekcie "Biznes dla biznesu - budowa platformy współpracy między inwestorami prywatnymi i pomysłowymi przedsiębiorcami", specjalistą ds. kontaktów z autorami innowacyjnych pomysłów

Przed nami kolejna edycja konkursu "Od pomysłu do biznesu - napisz biznesplan z inwestornią".

Pierwsza edycja odbyła się w 2011 roku. Celem konkursu jest wyłonienie najciekawszych pomysłów na biznes, które pomysłodawcy mieliby szansę zrealizować dzięki kapitałowi, wiedzy i doświadczeniu inwestorów prywatnych. Konkurs zostanie rozstrzygnięty na gali finałowej, na której wybrani przez ekspertów finaliści - autorzy dobrych pomysłów na biznes, będą mieli możliwość zaprezentowania swoich projektów bezpośrednio przed zgromadzonymi w jednym miejscu i o jednej porze inwestorami prywatnymi (aniołami biznesu), przedstawicielami funduszy kapitałowych i zalążkowych, sieci aniołów biznesu oraz Funduszu Kapitałowego Agencji Rozwoju Pomorza SA. Taka okazja nie zdarza się często. Do udziału w konkursie zapraszamy wszystkie osoby fizyczne oraz przedsiębiorstwa we wczesnej fazie rozwoju.

W jaki sposób można zgłosić swój pomysł do konkursu?
W pierwszej kolejności zachęcam do wejścia na stronę www.inwestornia.pl - projektu, w ramach którego organizowany będzie konkurs. Tam pomysłodawcy znajdą wszystkie niezbędne informacje. Aby wziąć udział w konkursie, należy przesłać formularz zgłoszeniowy wraz z biznesplanem na adres: [email protected]. Biznesplan opracowuje się w specjalnie do tego przygotowanym programie - generatorze biznesplanów, który również znajduje się na stronie www.inwestornia.pl. Generator ułatwi pomysłodawcom opracowanie tego dokumentu.
Będzie pomocny zwłaszcza w przygotowaniu planu finansowego inwestycji, gdyż przeliczy go automatycznie, po wpisaniu przez pomysłodawcę podstawowych danych. Jest to tym bardziej istotne, że poprawne przygotowanie części finansowej, obrazującej realną projekcję finansową inwestycji, stwarza najwięcej problemów.

Na co pomysłodawcy powinni zwrócić uwagę, przygotowując biznesplan?
Najważniejszy jest sam pomysł na biznes. Liczy się analiza rynku, wskazanie przewagi konkurencyjnej, skala pomysłu - jego globalny charakter, zyskowny model biznesowy i oczywiście zespół projektowy, a więc zespół ludzi posiadających know-how, z którymi inwestor chciałby podjąć współpracę. Oceniać pomysły, bezpośrednio na gali finałowej, będą już sami inwestorzy, a także przedstawiciele sieci zrzeszających inwestorów i funduszy, które dysponują środkami finansowymi i poszukują pomysłów, jak np. Fundusz Kapitałowy Agencji Rozwoju Pomorza SA.

Informacje o konkursie oraz wskazówki, jak dobrze sporządzić biznesplan, pod kątem przedstawienia pomysłu inwestorowi, pomysłodawcy odnajdą na stronie www.inwestornia.pl. Pytania dotyczące konkursu mogą Państwo zadawać na adres: [email protected] oraz pod numerami telefonów: 58 32 33 203 /209. Nabór pomysłów rozpocznie się na początku kwietnia, a zakończy się 29 czerwca 2012 r. Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się we wrześniu br.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki