Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pomorskie "Gminy na 5!" w kontaktach z inwestorami. Kto najlepszy?

Sławomir Bednarczyk
Tytuł "Gminy na 5!" uzyskało tylko 10 samorządów na 36 badanych z Pomorza. Najlepszą ocenę dostał Tczew.

Studenckie Koło Naukowe Przedsiębiorczości i Analiz Regionalnych działające przy Instytucie Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie zaprezentowało raport "Gmina na 5!"- jak poszczególne samorządy obsługują potencjalnych inwestorów, krajowych oraz zagranicznych. Ranking wyłonił grupę 90 samorządów (wszystkich badanych było prawie 700), które wyróżniają się wysokim poziomem obsługi klienta-przedsiębiorcy z wykorzystaniem elektronicznych narzędzi komunikacji.

Tytuł "Gminy na 5!" uzyskało tylko 10 samorządów na 36 badanych z Pomorza. Najlepszą ocenę dostał Tczew. Miasto otrzymało wysoką notę za witrynę internetową oraz za odpowiedź na maila w języku angielskim.

Wyróżnienie otrzymały też samorządy: Sztutowa, Kobylnicy, Słupska, Kościerzyny, Kolbud, Ustki, Lęborka, Gdańska, Gdyni i Rokitnicy. Co ciekawe, Gdańsk i Gdynia, mimo że zostały wyróżnione, otrzymały niższe noty niż Kobylnica, Sztutowo czy Kolbudy.

- Jesteśmy dumni, że otrzymaliśmy takie wyróżnienie - mówi wójt gminy Sztutowo, Stanisław Kochanowski. - Jesteśmy małą, ale atrakcyjną gminą dla inwestorów. Duże znaczenie ma więc nasza współpraca i korespondencja z przedsiębiorcami krajowymi i zagranicznymi. Inwestorzy muszą czuć się partnerami samorządu. Staramy się sprostać ich wymaganiom.

Raport prezentuje ocenę z badania jakości obsługi potencjalnych inwestorów przez urzędy gmin. Badanie składało się z dwóch części: audytu stron internetowych oraz oceny kontaktu elektronicznego z gminami metodą tajemniczego klienta. Większość samorządów nie odpisywało na maile w języku angielskim, część pomorskich gmin nie odpisało nawet po polsku.

Nawet jeśli gminy dostały dobrą ocenę za stronę internetową, to kontakt mailowy był fatalny, oceniony często na 0 punktów. Urzędnicy nie odpowiadali lub dopiero po kilku dniach odpisywali na maile wysłane przez tajemniczego klienta, który podawał się za potencjalnego inwestora.

- Największym problemem trapiącym urzędy i tworzącym barierę pomiędzy nimi a potencjalnymi inwestorami jest fakt, iż duża część wiadomości pozostaje bez odpowiedzi - zaznaczają organizatorzy raportu "Gmina na 5!". - Odpowiedź na maila potencjalnego inwestora powinna być natychmiastowa.

Z rankingu wynika jednak, że pomorskie na głowę bije inne województwa pod względem odsetka nagrodzonych wśród badanych gmin.

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki